مذاکرات فیات کرایسلر و رنو برای همکاری احتمالی

بروزرسانی در: یکشنبه 5 خرداد 98 ساعت 18:15
مذاکرات فیات کرایسلر و رنو برای همکاری احتمالی

به گزارش روزنامه فایننشال تایمز، به نقل از یک منبع آگاه شرکت فیات کرایسلر و رنو در حال مذاکراتی فشرده و جدی در مورد تشکیل یک گروه و اتحاد جدید هستند. این خیر نباید کسی را متعجب کند، زیرا فیات کرایسلر مدت‌هاست به دنبال ادغام با شرکت‌های دیگر و تأسیس یک گروه جدید است. خود ما بارها در مورد همکاری احتمالی فیات کرایسلر و همین شرکت رنو بارها نوشته‌ایم که قدیمی‌ترین آن‌ها به سال ۲۰۰۸ و آخرین آن‌ها به دو ماه پیش باز می‌گردد.

زد فور کار: مایک منلی، مدیرعامل فیات کرایسلر بارها در مورد استقبال شرکت وی از مذاکره با خودروسازهای دیگر برای ادغام صحبت کرده است. چند ماه پیش در نمایشگاه خودروی ژنو وی در صحبت‌هایی گفته بود: «ما آینده بسیار درخشانی پیش روی خود داریم، ولی اگر قرار به همکاری با شرکت خودروسازی دیگری باشد، یک اتحاد یا ادغام جدید بیش از پیش آینده ما را تضمین خواهد کرد. ما از این موضوع استقبال می‌کنیم.»

بر کسی پوشیده نیست که فیات کرایسلر در آمریکا اوضاع بسیار بهتری نسبت به اروپا دارد. از سوی دیگر، رنو تقریباً هیچ گونه فعالیتی در خاک ایالات متحده انجام نمی‌دهد. برای این دو شرکت، یک همکاری مشترک قطعاً می‌تواند منجر به برطرف شدن نقاط ضعف شود و به گروه اجازه خواهد داد تا سرمایه گذاری‌های بیشتری روی تکنولوژی‌های جدید از جمله خودروهای الکتریکی و خودران انجام دهند.

همان گونه که می دانید، رنو هم اکنون با نیسان و میتسوبیشی همکاری می‌کند، ولی از زمان دست گیری کارلوس گون، مدیرعامل سابق نیسان و رنو همکاری مشترک آن‌ها بسیار مورد بحث بوده است. و علاوه بر رنو، فیات کرایسلر هم گفته می‌شود استراتژی‌های همکاری مشترک مختلفی را با گروه پژو سیتروئن مورد بررسی قرار داده است.

هنوز معلوم نیست که آیا توافقی نهایی میان این دو غول بزرگ خودروسازی دنیا شکل خواهد گرفت یا نه. در گزارش فایننشال تایمز آمده که گزینه‌های مختلفی روی میز مذاکره بین رنو و فیات کرایسلر هم اکنون قرار دارد. به عبارت دیگر، منتظر اخبار بیشتری در این مورد باشید.

اختصاصی زد فور کار

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar