هیوندای آیونیک ۶ بهترین خودروی ۲۰۲۳

دوشنبه 21 فروردین 02 ساعت 12:16
هیوندای آیونیک 6 بهترین خودروی 2023

هیوندای آیونیک ۶ با رای صد خبرنگار ان خودرو از ۳۲ کشور به عنوان بهترین خودرو سال ۲۰۲۳ انتخاب شد. آیونیک ۶ برای کسب این عنوان با کیا نیرو و بی ام‌ و X1 رقابت می‌کرد که به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت بهترین خودرو سال جهان از سال ۲۰۰۳ برگزار می‌شود و داوران ماشین‌ها را در هفت بخش از جمله بهترین ماشین‌های لوکس، الکتریکی، شهری و اسپرت انتخاب می‌کنند. برای حضور در این رقابت باید حداقل ده هزار دستگاه از خودرو تولید شده باشد و این خودرو در دو بازار اصلی خودرو در دو قاره فروخته شود. برندگان این جایزه همزمان با نمایشگاه خودروی نیویورک اعلام می‌شوند.

سدان برقی هیوندای آیونیک ۶ در نسخه‌های مختلفی به‌ فروش می‌رسد. مدل پایه از این خودروی جدید کره‌ای به یک موتور برقی با ۲۲۵ اسب‌بخار قدرت مجهز است. قدرتمندترین نسخه آن نیز پیشرانه‌ای دوموتوره با ۳۲۰ اسب‌بخار قدرت دارد. این خودرو در بهینه‌ترین نسخه می‌تواند تا ۵۸۱ کیلومتر مسافت را بدون نیاز به شارژ مجدد طی کند. قیمت مدل پایه از آیونیک ۶ از ۴۱۶۰۰ دلار آغاز می‌شود.

کره‌ای‌ها یک نماینده دیگر در بین برندگان دارند و موفق شده‌اند جایزه خودروی پرفورمنس سال ۲۰۲۳ را نیز از آن خود کنند. این عنوان در اختیار کیا EV6 GT است؛ کراس‌اوور اسپرتی که ۵۷۶ اسب‌بخار قدرت و ۷۳۸ نیوتن‌متر گشتاور دارد. به‌لطف این پیشرانه بسیار قدرتمند، EV6 GT صفر تا ۶۰ مایل یا ۹۶ کیلومتر را در زمان ۳.۴ ثانیه محقق می‌کند! این نسخه البته به‌خاطر ذات اسپرت خود، برد حرکتی محدودتری دارد و باتری آن تا ۳۳۱ کیلومتر مسافت دوام می‌آورد. برای کسب این جایزه، کیا EV6 GT دو رقیب نیسان Z و تویوتا GR کرولا را کنار زده است.

شاید بدانید این دومین سال پیاپی است که هیوندای سه جایزه را از انجمن WCA کسب می‌کند. با احتساب جایزه کیا EV6 GT باید گفت کره‌ای‌ها از شش جایزه موجود، چهار جایزه را از آن خود کرده‌اند.

لوسید ایر یکی از محبوب‌ترین ماشین‌ها در رای‌گیری امسال بود و در کنار هیوندای آیونیک ۶ در بخش‌های زیادی نامزد دریافت جایزه شد. اولین محصول لوسید موتورز، خودروساز آمریکایی، رای بیشتری از جنسیس G90 و ب‌ام‌و سری ۷ گرفت و بهترین خودرو لوکس سال شد.

در بخش بهترین خودرو اسپرت، کیا EV6، نیسان Z، و تویوتا GR کرولا سه ماشینی بودند که با شکست ب‌ام‌و M4 و پورشه ۹۱۱ به مرحله پایانی رای‌گیری رسیدند. در نهایت کیا بیشترین رای را از داوران گرفت و به عنوان بهترین خودرو اسپرت سال معرفی شد.

سیتروئن تنها برنده اروپایی در رقابت امسال بود. این کارخانه یک مدل از C3 برای بازار هند، آسیا و آمریکای جنوبی طراحی کرده که در برزیل و هند تولید می‌شود و با مدل C3 که در اروپا فروخته می‌شود کاملا متفاوت است.

این خودرو در بخش بهترین خودرو شهری دو رقیب داشت؛ اورا فانکی، که یک خودرو الکتریکی چینی است و فولکس‌واگن نیووس که برای بازار آمریکای جنوبی ساخته شده است.

هیوندای پارسال هم با مدل آیونیک ۵ جایزه بهترین خودرو ، بهترین طراحی و بهترین خودرو الکتریکی سال را از آن خود کرده بود.

ایران جیب

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar