تحویل کامیون الکتریکی تسلا SEMI به مشتریان

پنج شنبه 17 آذر 01 ساعت 12:59
تحویل کامیون الکتریکی تسلا SEMI به مشتریان

تسلا پنج سال پس از رونمایی از کامیون الکتریکی خود به نام SEMI اولین دستگاه این ماشین را به مشتری تحویل داد. ایلان ماسک مدیر کارخانه در مراسمی که به این مناسبت برگزار شد گفت که تسلا می‌خواهد در سال ۲۰۲۴ پنجاه هزار دستگاه از این کامیون تولید کند.

تمرکز تسلا بر ساخت مدل‌های سواری باعث شد تا تولید کامیون بارها عقب بیفتد. چند شرکت بزرگ از جمله پپسی و والمارت این کامیون را پیش‌خرید کرده‌اند. سی درصد تولید دی‌اکسید کربن در صنعت حمل و نقل به خاطر کامیون‌ها است و  استفاده از قوای محرکه الکتریکی تاثیر بسیار زیادی در کاهش آلودگی محیط زیست دارد.

تسلا می‌گوید کامیونش را با تمرکز بر راحتی راننده طراحی کرده است. ماشین تنها یک صندلی برای راننده دارد که در وسط کابین قرار داده شده و راننده اطلاعات مورد نیازش را از طریق دو نمایشگر دریافت می‌کند. در فیلمی که در مراسم نمایش داده شد، یک کامیون تسلا مسیر ۸۰۵ کیلومتری بین دو کارخانه تسلا را با یک بار شارژ طی کرد.

تحویل کامیون الکتریکی تسلا SEMI به مشتریان

تسلا پنج سال پیش هنگام رونمایی از کامیونش اعلام کرد که قیمت پایه آن ۱۸۰ هزار دلار است، اما از آن موقع قیمت قطعه و مواد اولیه افزایش یافته است. آقای ماسک قیمت ماشین‌هایی را که قرار است به مشتریان تحویل داده شود اعلام نکرد.

ایران جیب

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar