تقاضا در بازار قطعات خودرو شدیداً کاهش یافت

چهارشنبه 30 مرداد 98 ساعت 11:24
تقاضا در بازار قطعات خودرو شدیداً کاهش یافت

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران گفت: مردم با توجه به افزایش قیمت لوازم یدکی تعمیر را به خرید قطعه نو ترجیح می‌دهند که البته کارخانه سازنده این کار منع کرده است.

علیرضا نیک‌آئین رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران در خصوص وضعیت خرید و تعویض قطعات خودرو در بازار اظهار کرد: هم اکنون تقاضا در بازار لوازم یدکی به شدت کاهش یافته و وضعیت دچار تغییر و تحول شده است. در بازار بر اثر گرانی قطعات همگی به سمت تعمیرات رفته‌اند ولی کارخانه‌های سازنده تعمیرات بعضی قطعات را منع کرده‌اند. گرانی قطعات از ابتدای سال یکباره ایجاد شد و مردم خرید را با اکراه انجام می‌دهند و به سمت تعمیرات می‌روند. به عنوان مثال صفحه کلاچ‌ها باز می‌شوند و لنت جدید روی آن‌ها قرار می‌گیرد و دیگر مشتریان به سمت خرید صفحه کلاچ نو نمی‌روند. این موارد در خصوص بخش‌های گوناگون خودرو و حتی موتور هم وجود دارد.

تقلب در کدام قطعات بیشتر است؟

وی ادامه داد: از نظر استاندارد خودروساز گفته شده که یک سری از قطعات باید با نمونه نو تعویض شوند. ولی از نظر وضعیت معیشت مردم امکان خرید قطعات نو وجود ندارد و این به خاطر وضعیتی است که هم اکنون بر بازار لوازم یدکی خودرو حاکم است. در مورد تقلب هم باید گفت هر چقدر که لوازم گران‌تر شود تقلب هم در آن‌ها افزایش پیدا می‌کند. این نوع لوازم در بازار افزایش پیدا کرده است و نمی‌توان گفت در کدام قطعات تقلب بیشتر است. ولی در لنت، فیلتر، روغن‌ها، واشرهای سرسیلندر تقلب دیده می‌شود ولی عموماً لوازمی که سود بالایی دارند تقلب در آن‌ها بیشتر انجام می‌شود.

مردم از مکانیک‌‌ها کمک بگیرند

نیک‌آئین در مورد خرید قطعات گفت: مردم در زمان خرید قطعه بهتر است از تعمیرگاه‌ها و مکانیک‌ها کمک بگیرند چون که آن‌ها بهتر می‌توانند قطعات تقلبی را تشخیص دهند. مالکین خودرو بعید است که بتوانند نمونه‌های اصلی را از تقلبی جدا کنند ولی مکانیک‌ها اگر در صورت خرید قطعه مشکلی هم ایجاد شود به نحو بهتری می‌توانند پاسخگو باشند. این نکته را هم باید گفت که آنقدر قیمت‌ها بالا رفته که نمی‌توان رقم دقیقی در خصوص میزان افزایش قیمت‌ها در بازار لوازم یدکی اعلام کرد. می‌توان گفت به همان میزان که در زمینه قیمت خودرو دچار تغییر و تحولات بودیم در زمینه لوازم یدکی هم افزایش قیمت ایجاد شده است.

گسترش نیوز

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar