آیا بیمه بدنه خودروهای تیونینگ شده را پوشش می دهد ؟

بروزرسانی در: یکشنبه 2 اردیبهشت 03 ساعت 10:44
آیا بیمه بدنه خودروهای تیونینگ شده را پوشش می دهد ؟

اگر خودرو خود را برای بهبود عملکرد یا افزایش ظاهر آن تغییر دهید یا تیونینگ کنید، برای خرید بیمه بدنه باید دقت بیشتری کنید. زیرا معمولاً خودرهای ارتقایافته دارای قطعات گران‌ قیمت هستند و اغلب نیاز به توجه ویژه دارند. این بدان معناست که در صورت وقوع حادثه، هزینه‌های تعمیر بیشتر خواهند بود. علاوه بر این، این تغییرات معمولاً ارزش کلی خودرویی که بیمه شده است را افزایش می‌دهند.

تعریف ارتقا یا تیونینگ خودرو چیست؟

به طور کلی، هر بهبودی که در کارخانه انجام نشده باشد به عنوان یک ارتقا محسوب می‌شود و نیاز به یک بیمه نامه جدید دارد.

آیا بیمه بدنه خودروهای تیونینگ شده را پوشش می دهد ؟

از آنجایی که این قطعات یا ویژگی‌ها به طور کامل توسط بیمه بدنه پوشش داده نمی‌شوند، ممکن است نیاز به اضافه کردن یک الحاقیه داشته باشید. اگر این تغییرات منجر به تغییراتی از جمله افزایش جدی عملکرد موتور یا ارزش کلی خودرو شوند، ممکن است برخی شرکت های بیمه آن را پوشش ندهند.

چه تغییراتی در خودرو می‌توانند منجر به تخفیف بیمه شوند؟

تغییراتی که ایمنی و امنیت خودرو را افزایش می‌دهند ممکن است شما را به تخفیف‌های ویژه از شرکت های بیمه‌ برسانند. اما همه امکانات جدید که ایمنی را افزایش می‌دهند لزوما شامل این قاعده نیستند. برخی از این سیستم‌ها دارای فناوری پیشرفته هستند که ممکن است هزینه‌های تعمیر را افزایش دهند.

در ادامه چند نمونه از تغییراتی که ممکن است به تخفیف های بیمه منجر شوند ذکر شده است:

- سیستم‌های امنیتی و دزدگیر

- دوربین‌های عقب و جلو و سنسورهای پارکینگ

بهترین بیمه برای خودروهای تیونینگ شده و ارتقا یافته

برای دریافت بازپرداخت کامل ارزش خودرو و تغییرات آن در صورت وقوع حادثه، شما نیاز به یک بیمه بدنه معتبر دارید. اگر قصد اضافه کردن قطعات جدید به خودروی خود را دارید، ضروری است که قبل از آن اطلاعات خود را به شرکت بیمه خودرو اطلاع دهید. اگر این اطلاعات را به شرکت اطلاع ندهید، این عناصر سفارشی ممکن است پوشش داده نشوند و هرگونه تعمیرات یا جایگزینی قطعات کاملا بر عهده شما خواهد بود.

عوامل مختلفی نظیر توانگری شرکت بیمه‌گر، پوشش‌ها، میزان پرداخت خسارت و قیمت، در تعیین بهترین بیمه بدنه تأثیرگذار هستند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت بیمه دات کام و وارد کردن اطلاعات ماشین خود، بهترین بیمه بدنه را با توجه به شرایط خود، انتخاب و خریداری کنید.

برای خرید ارزان‌ترین بیمه خودرو، قیمت بیمه ارائه شده توسط تمام شرکت‌های مجاز را از طریق صفحه‌ی مقایسه و استعلام نرخ بیمه بدنه در سامانه بیمه دات کام مقایسه کنید. سپس، با انتخاب حداقل پوشش‌ و استفاده از جشنواره‎های تخفیف بیمه دات کام می‌توانید، بیمه‌نامه بدنه اتومبیل را با پایین‌ترین قیمت ممکن تهیه نمایید.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar