آیا قیمت خودروها در شب عید گران خواهد شد؟

سه شنبه 11 دی 97 ساعت 11:11
آیا قیمت خودروها در شب عید گران خواهد شد؟

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه داران خودروی تهران می‌گوید: قیمت خودرو در سال جاری به‌اندازه کافی افزایش یافته، پس شب عید امسال با افزایش تقاضا و قیمت خودرو رو به رو نخواهیم شد.

اغلب ماه‌های پایانی سال میزان تقاضا برای خرید خودرو در بازار افزایش می‌یابد. به خاطر هجوم بیش از حد مردم به بازار اغلب در طول سال‌های اخیر قیمت خودروهای داخلی و خارجی در این ایام با نوسانات قیمتی مواجه بوده و این در حالی است که امسال با نوسان قیمت دلار قیمت خودروهای داخلی و خارجی بیش از چندین درصد در بازار گران شد. حال با توجه به اینکه نزدیک به دو ماه بیشتر به پایان سال باقی نمانده، این سؤال مطرح می‌شود که آیا امسال هم مثل سال‌های گذشته قیمت خودرو شب عید گران‌تر خواهد شد؟

در همین خصوص رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه داران و فروشندگان خودروی تهران در خصوص این سؤال که آیا قیمت خودروها در شب عید گران خواهد شد؟ به ما گفت: قیمت خودروها در سال جاری به اندازه کافی افزایش یافته، پس شب عید امسال با افزایش تقاضا و قیمت رو به رو نخواهیم شد. پس با عرضه به موقع خودرو به بازار خرید و فروش رونق خواهد گرفت.

سعید موتمنی در ادامه افزود: افزایش قیمت خودرو بیش از ۸۰ درصد در بازار کشش ندارد. در این بازه زمانی قیمت خودروها آن قدر گران شده که خریداری در بازار مشاهده نمی‌شود. مردم برای خرید خودرو دست نگه داشته‌اند تا قیمت‌ها روند منطقی را به خود بگیرد.

خودروسازان به تعهدات خود عمل کردند

او همچنین در بخش دیگر سخنانش به وعده خودروسازان اشاره کرد و گفت: طبق صحبت‌هایی که با بعضی نمایندگی‌ها داشتیم آنها هم اعلام کردند که در طول ۱۰ روز اخیر خودروسازان به تعهدات خود عمل کرده‌اند، به صورتی که در بازه زمانی مشخص شده خودروهای مورد نیاز را به بازار عرضه کردند. پس زمانی که خودروسازان به وعده‌های خود عمل کنند، قیمت خودرو در بازار کاهش می‌یابد.

موتمنی به شرایط خودروهای وارداتی هم اشاره کرد و گفت: قیمت خودروهای وارداتی در بعضی مدل‌ها نزدیک به ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش یافته است. در طول ماه‌های اخیر قیمت آزرا ۲۰۱۸ نزدیک به یک میلیارد تومان بود که امروز قیمت این خودرو به ۶۴۰ میلیون تومان رسیده است. همچنین سانتافه در بازار با قیمت ۵۷۰ میلیون تومان معامله می‌شد که امروز این خودرو به قیمت ۵۲۵ میلیون مورد دادوستد قرار گرفته است.

او یادآوری کرد: امیدواریم با عرضه به موقع خودروها شرایط بازار هم بهبود یابد. در این بازه زمانی به خاطر رکود حاکم بر بازار، خودروی داخلی هم میان دو تا شش میلیون تومان با کاهش قیمت رو به رو شده است.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar