بررسی افزایش قیمت لاماری ایما در ایران / اسفند ۱۴۰۱

بروزرسانی در: پنج شنبه 11 اسفند 01 ساعت 17:52
بررسی افزایش قیمت لاماری ایما در ایران / اسفند 1401

بروزرسانی ۱۱ اسفند ۱۴۰۱: شرکت آرین پارس موتور که نخستین محصول سواری خود را سال گذشته با ۹۸۹ میلیون تومان به بازار ایران عرضه کرد و پس از آن قیمت لاماری ایما در دو مرحله افزایش قیمت به ۱ میلیارد و ۹۴ میلیون تومان رسید.

لاماری ایما در ابتدا چند مرحله در سیستم قرعه‌‌کشی به فروش رسید و در چند ماه گذشته نیز فروش آن تنها از طریق بورس کالا صورت پذیرفته است. این خودرو هفته آینده در چهاردهم اسفند ماه با قیمت پایه ۹۸۱ میلیون تومان برای چندمین بار در بورس کالا عرضه خواهد شد. با این حال در آخرین عرضه در تاریخ ۴ بهمن ماه، این خودرو در بورس کالا با میانگین قیمت بیش از  ۱.۸ میلیارد تومان کشف قیمت شده است.
حالا شنیده‌ها حاکی از آن است که شرکت آرین پارس موتور به وزارت صمت اعلام کرده عرضه اسفند ماه لاماری ایما، آخرین عرضه این خودرو با قیمت پایه ۹۸۱ میلیون تومان است و دور بعدی فروش لاماری ایما با افزایش قیمت ۲۵ درصدی همراه خواهد بود.
از آنجایی که لاماری ایما به صورت SKD به ایران می‌آید و در کارخانه آرین پارس موتور مونتاژ می‌شود، قیمت این محصول وابستگی بالایی به نرخ ارز دارد. این وابستگی در حالی است که شرکت‌های تولید کننده با مشکل تامین ارز نیمایی مواجه هستند. از سوی دیگر به نظر می‌رسد تامین کنندگان قطعات داخلی این خودرو نیز که خود مواد اولیه را به ایران وارد می‌کنند نیز با همین مساله دست به گریبانند و آن‌ها نیز به دنبال افزایش قیمت قطعات هستند.
آرین پارس موتور قصد دارد در بهار سال ۱۴۰۲ دو نسخه جدید از لاماری ایما را به بازار عرضه کند که یکی دارای امکاناتی بیشتر از نسخه کنونی است و دیگری به پیشرانه هیبریدی مجهز است.

بروزرسانی شهریور ۱۴۰۱: شرکت آرین پارس موتور این خودرو را در سه مرحله با قیمت آغازین ۹۸۹ میلیون تومان و سپس ۱.۰۷۹ و در آخرین مرحله فروش با قیمت ۱.۰۹۴ میلیارد تومان عرضه کرده است.

لاماری ایما در نخستین ساعات آغاز تحویل با قیمت ۱.۶ میلیارد تومان آگهی می شد و به مرور قیمت آگهی ها به حدود ۱.۵ میلیارد تومان رسید. پیگیری های خبرنگار از بازار و رویکرد بازار به این محصول نشان‌دهنده آن است که هم اکنون رنگ مشکی این خودرو با حدود ۱۰ میلیون تومان قیمت بالاتر از رنگ سفید با قیمت حدود ۱.۴۶۰ میلیارد تومان آگهی می شود و حواله های سه ماهه سومین مرحله فروش این خودرو که با عنوان "پاکت" در آگهی ها از آن یاد می شود نیز حدود ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیون تومان قیمت می خورد. همچنین در آگهی دلالان بازار که خودروهای سودده بازار را جمع آوری می کنند مدتی است نام لاماری به صف خودروهایی مثل دیگنیتی، فیدلیتی، پژو ۲۰۶، پارس و ... اضافه شده و این خودرو در زمره سودده ترین خودرو های بازار قرار گرفته و به نظر نمی رسد حجم بالای تحرکات دلالان در بازار خودرو اجازه کاهش محسوس قیمت این خودرو را بدهد.

ایجاد چنین شرایطی برای نخستین محصول تولیدی سواری شرکت آرین پارس موتور بدون شک موجب رشد تقاضا برای عرضه لاماری در بورس کالا خواهد شد. با توجه به عملکرد دیگنیتی و فیدلیتی در بورس کالا و رشد کمتر از قیمت بازار در معاملات نهایی که رشد حدود ۲۵ درصدی قیمت را برای دیگنیتی به ثبت رساند به نظر می رسد لاماری نیز در این سامانه به قیمت حدود ۱.۳ تا ۱.۳۵ میلیارد تومان برسد و از طرف دیگر، پس از تحویل خودروهای عرضه شده در بورس کالا باید منتظر کشف قیمت دوم در بازار باشیم که هنوز قابل پیشبینی نیست.

عصرخودرو 

لاماری ایما

رونمایی کراس اوور لاماری ایما برای بازار ایران

تولید ۳۰۰۰ دستگاه لاماری ایما در سال ۱۴۰۱

قیمت جدید کراس اوور لاماری ایما / فروردین ۱۴۰۲

آرین پارس موتور: قیمت اعلام شده لاماری ایما در سایت ها غیرواقعی است

مقایسه کراس اوورهای دیگنیتی پرایم و لاماری ایما

شرایط فروش لاماری ایما / اسفند ۱۴۰۲

لاماری ایما با نقطه ضعف بزرگ؛ فقدان تیپ ترونیک!

۱۱ مورد کسری آپشن در لاماری ایما میلیاردی !

لاماری ایما یک نمونه از هیجانی بودن بازار خودروی ایران

ضعف شبکه خدمات پس از فروش دلیل کمبود امکانات لاماری!

تجربه ناکافی دلیل دیگری بر کمبود امکانات لاماری ایما!

مقایسه آمار فروش لاماری ایما در ایران و چین

سرانجام لاماری ایما وارد بازار شد

عرضه ۵ هزار لاماری ایما تا پایان سال به بازار

اعلام آمار متقاضیان خرید لاماری ایما

اعلام جزییات عرضه لاماری ایما در بورس کالا

اعلام شرایط خرید لاماری ایما و کارا در بورس کالا

سود ۲۰۰ میلیون تومانی خرید لاماری ایما

قیمت معامله لاماری ایما در بورس کالا / دی ۱۴۰۱

قیمت لاماری ایما

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar