وضعیت بحرانی نمایشگاه‌داران خودرو

سه شنبه 2 اردیبهشت 99 ساعت 12:17
وضعیت بحرانی نمایشگاه‌داران خودرو

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران تبریز گفت: روند کاری صنف نمایشگاه‌داران، فرسایشی است و تداوم وضعیت کرونایی برای نمایشگاه داران خودرو و به خصوص مستاجرانی که مشکل اجاره بها و دیگر هزینه‌ها چون مالیات و بیمه را دارند، کمرشکن بوده و تعدادی را به طرف ورشکستگی روانه خواهد کرد.

ابراهیم مددیان با ذکر این‌که خودروسازان در سال جاری با چالش‌های جدی رو به رو می‌شوند، گفت: تحریم‌های بین المللی، نوسانات ارز، میزان تورم، زمان کنترل نهایی اپیدمی کرونا، از سرگیری مبادلات تجاری و میزان عرضه و تقاضا از جمله چالش‌های پیش رو در سال ۹۹ خواهد بود.

وی تشریح کرد: صنف نمایشگاه داران سراسر کشور در سال ۹۸، رکود تورمی را تجربه کرده است و وضعیت بحرانی و سخت طول سال را به امید بازار شب عید که از نیمه دوم بهمن ماه کلید می‌خورد، تحمل می‌کردند تا بتوانند در راستای جبران و تعدیل هزینه‌های خود در این رابطه اقدام کنند، اما متاسفانه نه تنها این اتفاق نیفتاد، بلکه با تعطیلی واحدهای صنفی با شیوع کرونا ویروس رو به رو شدیم.

وی اظهار کرد: در مورد بازار خودرو پیش بینی می‌کنیم با عدم عرضه انبوه و تشنگی و تقاضای بازار به ویژه خریدارانی که به خاطر تعطیلی و شیوع بیماری نتوانستند در شب عید اقدام به خرید کرده و یا به راحتی خودروی خود را تعویض کنند، مواجه خواهیم بود.

مددیان ادامه داد: سفته بازان و سودجویان هم به خاطر حفظ ارزش پول خود از این فرصت سوءاستفاده کرده و راهی بازار می‌شوند که در صورت عدم نظارت از طرف سازمان‌ها و دستگاه‌های نظارتی و عدم عرضه انبوه از سوی تولیدکنندگان به افزایش قیمت‌ها دامن زده و احتمال می‌رود این امر در هفته‌های آینده محسوس شود.

وی اظهار کرد: در صورت ریشه کن شدن کرونا ویروس، حدود چهار ماه طول می‌کشد که بازار خودرو به روال عادی برگردد و متاسفانه این امر مصادف با زمان پرداخت مالیات بوده که یکی از دغدغه‌های این صنف محسوب می‌شود.

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران تبریز، خواستار اعمال چتر حمایتی دولت و سازمان امور مالیاتی و تأمین اجتماعی برای این صنف شد و یادآوری کرد: انتظار می‌رود با بخشودگی مالیات و ارزش افزوده، نمایشگاه داران خودرو بتوانند مجدداً سر پا ایستاده و به فعالیت‌های خود ادامه دهند تا در سال «جهش تولید» کمک بسزایی به چرخه اقتصادی کشور شود.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar