تغییر ریل خودروسازی از مونتاژکاری به تولید فناورانه داخلی

شنبه 29 شهریور 99 ساعت 12:17
تغییر ریل خودروسازی از مونتاژکاری به تولید فناورانه داخلی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بر ضرورت هم افزایی ظرفیت ها، دانش و فناوری تمام بخش های کشور از جمله صنایع دفاعی برای تعمیق ساخت داخل و کاهش وابستگی های صنعتی در سال جهش تولید تاکید کرد.

امیر بیات، سرپرست سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) در جریان بازدید مشترک با سردار حاجی زاده، فرمانده نیروی هوای فضای سپاه از شرکت خودرو سازی سایپا با اشاره به بعضی فرصت های حاصل شده از تحریم های غیرقانونی آمریکا، گفت: افزایش توانمندی مراکز تحقیق و توسعه و دانش بنیان کشور از جمله مرکز تحقیقات خودرویی سایپا از جمله اتفاقات ارزشمند این دوره است.

وی دستاوردهای قابل ستایش نخبگان و متخصصان کشور در عرصه های نظامی و صنایع دفاع را سرمایه ای ملی برای کلیه بخش های صنعتی کشور دانست و افزود: در بخش صنایع غیرنظامی توجیه پذیری اقتصادی و منطقی بودن هزینه های تولید شاخصی مهم ارزیابی می شود که باید نهادهای واسطه ای و سازمانهای توسعه ای چون ایدرو به عنوان حلقه اتصال صنایع دفاعی و بخش تولید راهکارهای این انطباق را بررسی و عملیاتی نمایند.

معاون وزیر صمت یکی از الزامات کاهش قیمت تمام شده و صرفه های واحد مقیاس برای پیوند ظرفیتهای صنایع دفاعی با نیازهای بخش تولید را امکان سفارش گذاری با شمارگان انبوه و دارای استمرار کافی خواند و تصریح کرد: خوشبختانه این شرایط در بخش تولیدات قطعات خودرو قابل تحقق است.

بیات اضافه کرد: با تحقق این پیوندها فناوری در شرکت های دانش بنیان و صاحبان تکنولوژی تثبت و غنا یافته شده و ما در مرز دانش حرکت خواهیم کرد که در نهایت به قدرتمندی کشور می انجامد.

رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران همچنین آینده پژوهی در صنعت خودرو، ساخت خودروهای برقی، طراحی پلت فرم مشترک و کاهش هزینه‌ها را از دیگر مقوله هایی دانست که باید بیش از پیش در شرکت خودروسازی سایپا و به ویژه مرکز تحقیقات به آنها توجه شود.

سردار حاجی زاده: تغییر ریل خودروسازی از مونتاژکاری به تولید فناورانه داخلی

سردار امیرعلی حاجی‌زاده ، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران هم در این بازدید با اشاره به اینکه خودروسازی کشور در گذشته در مسیر مونتاژ بوده است گفت: ریل گذاری صنعت خودرو اکنون تغییر کرده است و انشالله در آینده ای نزدیک به نتایج خوبی خواهیم رسید و خودروسازی به سمت محصولات با کیفیت مبتنی بر دانش فنی بومی شده خواهد بود.

لازم به ذکر است؛ جواد سلیمانی مدیرعامل شرکت خودروسازی سایپا هم در این بازدید تازه ترین برنامه ها و اقدامات این گروه خودروسازی را ارائه کرد.

شاتا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar