امکان ارتقای کیفیت قطعات خودرو در وضعیت کنونی وجود ندارد

بروزرسانی در: چهارشنبه 20 شهریور 98 ساعت 17:46
امکان ارتقای کیفیت قطعات خودرو در وضعیت کنونی وجود ندارد

کارشناس سازمان گسترش صنایع گفت: امین کنندگان قطعات اعم از داخلی و خارجی به راحتی می‌توانند قطعات را با همان کیفیت قبل از تحریم‌ها به خودروسازها تحویل دهند ولی در مورد ارتقای بعضی قطعات، نیاز به مجهز شدن به آخرین تکنولوژی روز است که آن هم در وضعیت کنونی امکان پذیر نیست.

امیرحسین قناتی در مورد لزوم ارتقای کیفیت خودروهای تولید داخل در وضعیت کنونی گفت: نباید به بهانه تحریم‌ها و عدم ارتباط با کمپانی‌های فعال در این حوزه این مهم را فراموش کرد و باید تا جایی که ممکن هست در این مورد با همکاری قطعه سازان داخلی تلاش کرد.

مدیر کل سابق دفتر نیرو محرکه خودروسازی وزارت صمت گفت: حفظ کیفیت موجود و ارتقای آن دو بحث جداگانه است. تأمین کنندگان قطعات اعم از داخلی و خارجی به راحتی می‌توانند قطعات را با همان کیفیت پیش از تحریم‌ها به خودروسازها تحویل دهند ولی در مورد ارتقای بعضی قطعات، نیاز به مجهز شدن به آخرین تکنولوژی روز است که آن هم در وضعیت کنونی امکان پذیر نیست.

کارشناس سازمان گسترش صنایع با اشاره به روند افزایش کیفیت و ارتقای قطعات خودرو پس از برجام گفت: تا پیش از لغو تحریم‌های هسته‌ای پلت فرم‌های ما متعلق به خودروهایی بود که سال‌ها بود در هیچ کشوری به غیر از ایران، تولید نمی‌شد ولی پس از توافق هسته‌ای و حضور شرکت‌های خارجی همکاری در مورد ارتقای کیفیت با سرعت مناسبی شروع شد به صورتی که بحث استاندارهای ۸۵ گانه که در بعضی از حوزه‌ها حتی از استاندارهای اروپایی سختگیرانه‌تر است مطرح شد و خودروسازها هم ملزم به رعایت آن شدند ولی متاسفانه با شروع دوباره تحریم‌ها تنها دو پلتفرم که در این مدت وارد کشور شده بود توانایی رعایت  استانداردهای روز اروپا را داشتند.

وی افزود: جدا از خودروهای قدیمی که دیگر عملاً امکان ارتقا ندارند در خودروهای جدید می‌توانیم با استفاده از ظرفیت‌های داخلی حداقل کیفیت موجود را حفظ کرد.

قناتی در مورد اثر گذاری کیفیت قطعات در تلفات جاده‌ای گفت: در بحث تلفات جاده‌ای خودروها سهم چندانی ندارند و اگر به دنبال کاهش آن هستند با اصلاح مهندسی نقاط حادثه خیز، افزایش فرهنگ رانندگی و استفاده از علائم و تجهیزات جاده‌ای می‌توان این عدد را کم کرد اگرچه همین سهم اندک خودرو هم باید  کم شود. ولی اینکه گفته شود به دلیل نبود و یا پایین بودن کیفیت قطعه این تصادف ایجاد شده غلط است چون اکنون در تولید و واردات قطعات حداقل‌ها رعایت می‌شود و در این مورد هیچ مشکلی وجود ندارد.

ایلنا

تغییر سیاستی در صنعت خودرو

۳ عاملی که باعث رشد سایپا می‌شود

جایگزین پراید یک خودروی ملی باشد

افزایش قیمت برخی از خودروهای پر تیراژ داخلی

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar