خودرو باید ارزان شود

یکشنبه 6 بهمن 98 ساعت 12:44
خودرو باید ارزان شود

عضو هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو گفت: وضعیت خودروسازان و قطعه‌سازان در ۶ ماه دوم سال بهتر شده است.

محمد شهپری عضو هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو گفت: در ۶ ماه اول سال با انبوهی از خودروهای کف پارکینگ رو به رو بودیم. امروز خودروهای کف پارکینگ سایپا به صفر رسیده و ایران‌خودرو هم به ۱۵ هزار رسیده است.

وی ادامه داد: تولید خودرو در ۶ ماه دوم سال ۲ برابر شده است. در ابتدای سال قطعه‌سازان و خودروسازان با مشکلات جدی رو به رو بودند اما هم اکنون شرایط بهتر شده است. برنامه ایران ‌خودرو برای سال آینده هم ۶۰۰ هزار دستگاه است.

شهپری افزود: قیمت خودرو باید کاهش پیدا کند و نباید قیمت‌ها چنین وضعیتی داشته باشد. یک سری از این موارد مربوط به دلالان است. لازم به ذکر است در زمینه ساخت داخل از چالش‌ها فرصت به وجود آمده و ظرفیت آن در کشور وجود دارد.

وی در پایان گفت: واقعیت این است که خودروساز در حال زیان کردن است و شرایط تکلیفی بوده است. چطور باید اجازه داده شود که قیمت فولاد عرضه شده ۱۰ درصد افزایش داده شود. همین قضیه در مورد آلومینیوم هم وجود دارد. ما دنبال ساخت داخل هستیم ولی دولت باید فکری بابت این قضیه کند.

گسترش نیوز

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar