اختلاف قیمت خودرو برطرف نشد

دوشنبه 14 بهمن 98 ساعت 13:49
اختلاف قیمت خودرو برطرف نشد

فعالان بازار می گویند، قرار بود با فروش بخشی از تولیدات خودروسازان در حاشیه بازار اختلاف قیمت‌ها برطرف شود ولی نه تنها این موضوع محقق نشده بلکه روند رشد اختلاف قیمت‌ها هر روز رکورد جدیدی را ثبت می‌کند.

بازار خرید و فروش خودرو به شب عید نزدیک شده ولی در رکود معاملات واقعی، فضای دلالی و افزایش قیمت‌ها در بازار داغ شده است.هم اکنون اگر سری به آگهی‌های صوری در فضای مجازی بزنید بعضی رقم‌های نجومی را برای خودروهای خود اعلام کرده که این موضوع خود بر نوسانات قیمت در سطح بازار اضافه می‌کند.

فعالان بازار خودرو علت نوسانات این روزهای قیمت انواع خودرو را کاهش عرضه می‌دانند به اعتقاد آنان قرار بود با فروش بخشی از تولیدات خودروسازان در حاشیه بازار اختلاف قیمت‌ها برطرف شود ولی نه تنها این موضوع محقق نشده بلکه روند رو به رشد اختلاف قیمت‌ها هر روز رکورد جدیدی را ثبت می‌کند.  خودروسازان هم در این وضعیت سکوت کرده و تنها با اعلام طرح‌هایی، خودرو آن هم برای سال ۱۴۰۰ به مردم می‌فروشند. در دیگر فروش‌ها هم مصرف کننده به سختی امکان ثبت نام دارد و در نهایت معلوم نیست ظرفیت‌های بسیار کم خودروها در پیش فروش‌های فوری از آن چه کسانی شده است.

هم اکنون در بخش خودروهای زیر ۱۰۰ میلیون تومان امروز اختلاف قیمت کارخانه تا بازار بسیاری از محصولات از ۲۵ تا ۵۵ میلیون تومان شده، به طوری که قیمت پژو۲۰۷ دنده‌ای در کارخانه ۹۶ میلیون و ۷۳۰ هزار تومان است ولی در بازار این خودرو با اختلاف ۴۷ میلیون تومانی با قیمت ۱۴۴ میلیون تومان به فروش می‌رسد. علاوه بر این پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در کارخانه ۶۷ میلیون و ۲۸۳ هزار تومان ولی با اختلاف ۳۳ میلیون تومانی با قیمت ۱۰۰ میلیون تومان ، پراید ۱۱۱ در کارخانه ۳۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان ولی در بازار با اختلاف ۲۴ میلیون تومانی با قیمت ۶۴ میلیون تومان، دنا در کارخانه ۸۳ میلیون و ۶۲۳ هزار تومان اما با اختلاف ۵۵ میلیون تومانی با قیمت ۱۳۹ میلیون تومان مورد معامله قرار می‌گیرد.

در بازار امروز خرید و فروش خودرو پراید ۱۱۱ با رشد ۷ میلیون تومانی نسبت به دو هفته گذشته با قیمت ۶۴ میلیون تومان، تیبا از ۶۱ میلیون تومان به ۷۰ میلیون تومان، پژو۲۰۶ تیپ ۲ از ۹۶ میلیون تومان به ۱۰۰ میلیون تومان و پژو۲۰۶ صندوق دار از ۱۱۴ میلیون تومان به ۱۲۳ میلیون تومان رسیده است.

تسنیم

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar