ادعای ۱۷ ماه فریز قیمتی محصولات خودرویی !

شنبه 14 مهر 03 ساعت 11:40
ادعای 17 ماه فریز قیمتی محصولات خودرویی !

حدود ۱۷ ماه از فریز قیمتی محصولات خودرویی می گذرد این در شرایطی است  که برخی منابع آگاه عنوان می کنند وزارت صمت فعلا قصدی مبنی بر اصلاح قیمت خودروها ندارد.

طبق گزارشات رسمی خودروسازان به بورس ، زیان انباشته از مرز ۲۷۰ همت گذر کرده حال آنکه وزارت صمت چندان مایل به اصلاح قیمتی محصولات خودرویی نیست.

با توجه به شرایط کنونی و روند تولید محصولات زیان ده ظاهرا مسیر دیگری برای تامین نقدینگی خودروسازان،  پیش روی آن ها قرار گرفته است و آن نیز راه باز واردات خودرو برای جبران زیان تولید است.

دراین زمینه شرکت سایپا پیش قدم است و به عنوان دومین وارد کننده بزرگ خودرو کشور در شش ماهه نخست سال جاری ۵ هزار و ۴۴۵ خودرو به ارزش ۶۵ میلیون دلار وارد کرده است .

سه  محصول چانگان CS35 پلاس، CS55 پلاس و UNI-T در دستور کار واردات گروه سایپا قرار دارد.

هر چند واردات خودروهای خارجی هنوز در گروه صنعتی ایران خودرو جایگاهی ندارد اما طبق گفته مدیرعامل این شرکت ، ایران خودرو نیز بنا دارد با تامین ارز ورود خارجی ها ، در این مسیر گام های بلندی بردارد.

ایران خودرو اگر چه  بعد از لغو توقف واردات ، همانند سایپا بر واردات خودرو متمرکز نیست با این حال شرکت یاد شده در لیست ۱۰ شرکت وارد کننده خودرو قرار دارد با این تفاوت که در رتبه آخر این لیست است.

ایساکو کیش شرکتی است که به واردات محصولات خودرویی ایران خودرو می پردازد این شرکت در شش ماهه نخست سال جاری ۵۵۰ خودرو به ارز ۹ میلیون دلار وارد کشور کرده است.

خودرو shinemax از شرکت دانگ فنگ چین در دو کلاس هیبریدی و بنزینی محصولات قابل عرضه در این شرکت است.

با توجه به روند فعلی ، خودروسازان از یک سو مشکلات نقدینگی خود را با واردات حل و فصل می کنند و از سوی دیگر بازاری برای رقابت با محصولات مونتاژی و وارداتی برای تولید کنندگان فراهم می شود.

ایران جیب

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar