بازار داغ انواع مدل‌های پراید

بروزرسانی در: یکشنبه 10 آذر 98 ساعت 21:35
بازار داغ انواع مدل‌های پراید

به دنبال افزایش قیمت بنزین در روزهای گذشته، بازار خودروی کشور شاهد روند صعودی قیمت خودروهای داخلی و خارجی بوده است؛ به طوری که بعضی خودروها تا ۱۲ درصد هم افزایش نشان داده‌اند. با این حال اکنون به نظر می‌رسد روند صعودی تا حدی کند شده و بعضی خودروها از افزایش قیمت بازمانده‌اند. اما در این بین، خودروهایی مانند پراید، پژو ۴۰۵ و نمونه‌های دوگانه یا گازسوز خودروها همچنان پیشتاز افزایش قیمت هستند. برای مثال، سایپا ۱۱۱ سفید که در روز ۲۳ آبان‌ماه (یک روز پیش از افزایش قیمت بنزین) به قیمت ۵۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله می‌شد، در لحظه تنظیم این گزارش به قیمت ۵۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است. همچنین پژو پارس دوگانه‌سوز که در همان تاریخ ۱۰۵میلیون تومان قیمت داشته است، به قیمت ۱۱۶میلیون تومان صعود کرده است.

افزایش قیمت خودرو پس از گران‌شدن بنزین، واکنش‌های گوناگونی را در پی داشته است. رضا رحمانی، وزیر صنعت پنجم آذرماه اعلام کرد که تورم خودرو در بازار واقعی نبوده و متأثر از سهمیه بندی بنزین نیست؛ بلکه سوء‌استفاده‌هایی در این بازار شده است. پس از آن، رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اظهار کرد: با افزایش نرخ بنزین قیمت خودرو‌ها باید کاهش یابد و اینکه قیمت خودرو‌ها در این مدت افزایش یافته به دلایل دیگری ا‌ست و ربطی به گرانی بنزین ندارد. عباس تابش افزود: هیچ تغییری در قیمت محصولات خودروسازان داخلی نداریم و گران‌فروشی لوازم یدکی خودرو‌ها نیز تخلف است. او تاکید کرد: اکنون به خاطر آغاز پیک تقاضای خرید خودرو، بعضی دلال‌ها به قیمت‌ها دامن می‌زنند و خودرو هم از کالای مصرفی به سرمایه‌ای تغییر کرده است. در این میان، بعضی کارشناسان در تحلیل گران‌شدن خودرو در ارتباط با افزایش قیمت بنزین می‌‌گویند این واکنش هیجانی بازار نسبت به تحولات اخیر است و به‌زودی فروکش خواهد کرد. بعضی هم بر این باورند که تأثیر افزایش نرخ بنزین بر شاخص تورم و سپس تأثیر تورم عمومی بر قیمت خودروها به تدریج، نرخ‌ها را بالا می‌برد و این مساله تأثیر غیرمستقیم گران‌شدن بنزین بر افزایش قیمت خودرو است.

بازار داغ انواع پراید

به نظر می‌رسد بازار خودرو جز در محدوده خودروهای گازسوز یا دوگانه‌سوز و خودروهای ارزان‌قیمت‌تر، در حال آرام‌شدن باشد. برای نمونه، بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت پراید در بازار تغییر چندانی را تجربه نکرده و روند حرکت هم در این بازار افزایشی است. قیمت پراید سفید ۱۱۱ روز پیش در بازار ۵۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و نرخ سایپا ۱۱۱ در رنگ‌های دیگر هم ۵۲ میلیون و ۳۰۰هزار تومان اعلام شده بود. اما سایپا ۱۳۱ ( تنوع رنگ) هم به قیمت ۴۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بازار فایل شده است که نسبت به روز چهارشنبه کاهش نشان می‌داد. سایپا ۱۳۲ هم به قیمت ۴۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تا ۵۰ میلیون و ۲۰۰هزار تومان فایل شده بود که تغییر قیمتی را شاهد نبوده است. سایپا ۱۵۱ که پیش از سهمیه‌بندی بنزین ارزان‌ترین مدل پراید بوده است روز پیش به قیمت ۵۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده بود.

نوسانات قیمتی عجیب خودروهای گازسوز و بنزینی

افزایش قیمت بنزین موجب پرطرفدارشدن خودروهای گازسوز شده است. این امر نه‌تنها قیمت خودروهای گازسوز را افزایش داده؛ بلکه موجب افزایش درخواست‌ها برای دوگانه‌سوز کردن خودروهای بنزینی هم شده است که گفته می‌شود هزینه‌ای بین سه تا پنج میلیون تومان برای صاحبان خودرو خواهد داشت. قیمت‌ها در حوزه خودروهای وانت‌بار هم با افزایش چشمگیری مواجه بوده است. وانت آریسان که در اوایل مهرماه به قیمت ۵۳ میلیون تومان فروخته می‌شد، در پایان آبان‌ماه با افزایشی ۱۷ میلیون تومانی به ۷۰ میلیون تومان در میانه هفته و ۷۳میلیون تومان در پایان هفته گذشته رسیده بود! همچنین قیمت سراتو از ۲۸۰ میلیون تومان به ۳۵۵ میلیون تومان رسیده است. این در حالی است که در روز پنجشنبه قیمت این مدل خودرو به ۳۱۰ میلیون تومان کاهش یافته بود ولی در لحظه تنظیم این گزارش به ۳۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده بود. قیمت ۲۰۶ تیپ پنج هم با عقب‌نشینی ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومانی بین ۱۰۲ تا ۱۰۴ میلیون تومان فایل شده است.

آرمان ملی

قیمت پراید 

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "بازار داغ انواع مدل‌های پراید"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
بهنام
مهمان

سلام. لطفا در مورد پیکاب جدید تسلا هم یک مقاله کار کنید، ممنون.