تقاضا برای خودرو معقول نیست

چهارشنبه 19 شهریور 99 ساعت 15:58
تقاضا برای خودرو معقول نیست

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک‌های صنعتی ایران با ذکر اینکه تولید خودرو در کشور ۱۹ درصد افزایش داشته است، گفت: تقاضا برای خودرو در کشور معقول نیست، به هر اندازه تولید داشته باشیم بازار کماکان پر تلاطم است و در تلاش هستیم قیمت در حد عرضه مدیریت شود.

محسن صالح‌نیا ۱۹ شهریورماه در نشست ستاد تسهیل و  رفع موانع تولید چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ۹۳ درصد واحدهای تولیدی در کشور کوچک است، افزود: دو درصد واحدهای تولیدی کشور در چهارمحال و بختیاری است و پیش‌بینی می‌شود این عدد با به بهره‌برداری رسیدن مابقی واحدها به ۳.۵ برابر برسد.

معاون وزیر صمت با ذکر اینکه تولید خودرو در کشور ۱۹ درصد افزایش داشته است، اظهار کرد: تقاضا برای خودرو در  کشور معقول نیست، به هر اندازه تولید داشته باشیم بازار کماکان پر تلاطم است و در تلاش هستیم قیمت در حد عرضه مدیریت شود.

وی در مورد تامین ارز برای واردات کالا در کشور، یادآوری کرد: اولویت سازمان صمت تامین ارز برای نهاده‌های واحدهای تولیدی و کالاهای اساسی است، باید تلاش کنیم ذخایر استراتژیک در حوزه گندم، برنج، فرآورده‌های پتروشیمی، ورق و ... را حفظ کنیم، واحدهای تولیدی می‌توانند ارز مورد نیاز خود را از طریق تهاتر با واحدهای دیگر تامین کنند.

صالح‌نیا در مورد عرضه محصولات تولیدی در بورس، گفت: هم اکنون محصولاتی مثل پتروشیمی در بورس عرضه می‌شود در تلاش هستیم محصولاتی مانند ورق و لوازم خانگی هم بر همین منوال باشد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک‌های صنعتی ایران تاکید کرد: باید بخشی از ارز حاصل از صادرات از کشور به واردات کالاهای اساسی اختصاص پیدا کند، همچنین تلاش برای ترخیص تجهیزات و قطعات مورد نیاز صنایع از گمرک در حال پیگیری است.

وی در مورد تعیین تکلیف تسهیلات حساب ذخیره ارزی و ریالی، توضیح داد: بعضی از واحدها نتوانستند این منابع را تعیین تکلیف کنند، بنابراین این مسئله در کمیسیون اقتصادی دولت در حال تعیین تکلیف است.

صالح‌نیا در مورد قیمت اراضی واگذار شده در شهرک‌های صنعتی، یادآوری کرد: امکان کاهش قیمت در استان‌های کم برخوردار وجود ندارد، اما می‌توان به این سرمایه‌گذاران کمک بلاعوض و دولتی به عنوان مشوق تخصیص داد.

معاون وزیر تاکید کرد: قیمت اراضی واگذار شده در شهرک‌های صنعتی نباید افزایش پیدا کند، همچنین کمک‌های بلاعوض برای مشوق سرمایه‌گذاران در چهارمحال و بختیاری دو برابر می‌شود.

وی در مورد تغییر کاربری اراضی در شهرک‌های صنعتی، گفت: در صورت اخذ مجوز محیط‌زیست می‌توان تغییر کاربری را انجام داد، همچنین در چهارمحال و بختیاری بحث شهرک‌های خصوصی را پیگیری کرد، هم اکنون ۱۰۰ شهرک خصوصی در کشور وجود دارد.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar