سرعت افزایش قیمت تراکتور از گرانی خودرو بیشتر شده

دوشنبه 24 آذر 99 ساعت 16:26
سرعت افزایش قیمت تراکتور از گرانی خودرو بیشتر شده

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید سرعت افزایش قیمت تراکتور از گرانی خودرو بیشتر شده و این موضوع مشکلات زیادی را برای کشاورزان ایجاد کرده است.

سیدجواد حسینی کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص گرانی افسارگسیخته تراکتور، گفت: بررسی دلایل افزایش قیمت ماشین آلات و ادوات کشاورزی مثل تراکتور جزو دستورکار کمیسیون‌های صنایع و معادن و کشاورزی مجلس است چون که در وضعیت کنونی کشاورزان در تامین تجهیزات با مشکلات بسیار مواجه هستند.

خرید تراکتور مانند خودرو دست نیافتنی شده است

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی افزود: هرچند بخشی از افزایش قیمت تراکتور با توجه به رشد نرخ ارز، بهای فولاد و... قابل پذیرش است، اما گرانی ادوات و ماشین آلات کشاورزی به طوری که خرید آن برای کشاورزان دست نیافتنی شده، محلی از اعراب ندارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: جهش قیمت تراکتور از یک سو و محدودیت عرضه از طرف شرکت تراکتورسازی، باعث شده که خرید تراکتور مانند خودرو دست نیافتنی شود.

وزارت صنعت، معدن و تجارت باید به موضوع تولید تراکتور ورود کند

وی با ذکر اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت باید به موضوع تولید تراکتور ورود کند، ادامه داد: اگر هم اکنون واحدهای تولیدی تراکتور، با تمام ظرفیت خود فعالیت نمی‌کنند باید با راه‌اندازی شیفت‌های گوناگون زمینه افزایش تولید و در نتیجه کاهش قیمت فراهم شود.

قیمت تراکتور از بهای فولاد پیشی گرفته است

حسینی کیا با ذکر اینکه وزارت صمت باید مواد اولیه موردنیاز تولید تراکتور را با قیمت مناسب تامین کند چون نبود تراکتور بر میزان محصولات کشاورزی سایه می‌اندازد، تصریح کرد: برخی واحدهای تولیدی نبود نقدینگی را علت کاهش تولید و افزایش قیمت می‌دانند که در این زمینه باید بانک‌ها وارد عمل شده و تسهیلات ارزان قیمت به تولیدکنندگان ارائه دهند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن با ذکر اینکه هم اکنون قیمت تراکتور از بهای فولاد پیشی گرفته است، گفت: سرعت افزایش قیمت تراکتور از گرانی خودرو بیشتر شده و این موضوع مشکلات بسیاری را برای کشاورزان ایجاد کرده است.

خانه ملت

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar