قیمت خودرو ساعتی کاهش می‌یابد

بروزرسانی در: چهارشنبه 8 خرداد 98 ساعت 17:19
قیمت خودرو ساعتی کاهش می‌یابد

مشاهدات میدانی نشان می‌دهد که امروز چهارشنبه هم قیمت خودروهای داخلی با کاهش قیمت قابل توجهی رو به رو شدند.

روند کاهش قیمت خودرو عاملی شده تا کمتر خریدوفروشی در بازار انجام شود بر همین اساس بیشتر کسانی که در گرانی، خودرو خریداری کردند امروز فروشنده هستند ولی خبری از خریدار نیست.

در بازار امروز خرید و فروش خودرو همچنان روند کاهش قیمت انواع خودروهای داخلی و وارداتی ادامه دارد، به طوری که در خودروهای داخلی کاهش قیمت خودرو ۵ تا ۱۵ میلیون تومان و در خودروهای مونتاژی ۷۰ میلیون تومان تا ۱۳۵ میلیون تومان به وجود آمده است به‌عنوان نمونه خودرو پژو ۲۰۰۸ از ۴۸۰ میلیون تومان به ۳۴۰ میلیون تومان، اکسنت از ۳۷۰ میلیون تومان به ۳۱۰ میلیون تومان، هایما اس ۷ از ۴۰۰ میلیون تومان به ۳۱۰ میلیون تومان رسیده است. خودرو هایما در هفته دوم اردیبهشت ماه نزدیک به ۴۰۰ میلیون تومان قیمت داشت.

در بخش خودروهای داخلی هم ساندرو استپ‌وی از ۲۴۰ میلیون تومان به ۲۰۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ اتومات از ۲۰۵ میلیون تومان به ۱۷۹ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ از ۹۳ میلیون تومان به ۸۳ میلیون تومان، سمند ال‌ایکس از ۹۷ میلیون تومان به ۸۶ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ از ۱۱۰ میلیون تومان به ۹۶ میلیون تومان و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ از ۱۳۰ میلیون تومان به ۱۱۶ میلیون تومان رسیده است.

در بازار خودروهای وارداتی هم بیشتر خودروها کاهش قیمت ۱۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومانی نسبت به یک ماه اخیر داشته‌اند.

به عقیده فعالان بازار خودرو روند کاهشی قیمت خودرو عاملی شده تا کمتر خرید و فروشی در بازار انجام شود برهمین‌اساس اکثر کسانی که در گرانی، خودرو خریداری کردند امروز فروشنده هستند ولی خبری از خریداری نیست.

ابهامات مرجع قیمت‌گذاری خودرو و موضوع تعیین دستورالعمل توسط شورای رقابت را باید یکی از عوامل تأثیرگذار بر کاهش قیمت خودرو دانست البته کاهش قیمت ارز، افزایش نسبی عرضه خودرو به بازار هم از جمله عوامل کاهش قیمت خودرو هستند.

هم اکنون به عقیده فعالان بازار قیمت خودرو ساعتی تغییر می‌کند و همین عمل عاملی شده تا هیچ معامله‌ای در بازار انجام نشود به‌نوعی همه فروشنده هستند ولی خبری از خریدار نیست. فروشندگان خودرو عقیده دارند در صورت استمرار این وضعیت قیمت خودرو بیشتر از این رقم‌ها کاهش پیدا خواهد کرد البته این موضوع به‌شرطی ادامه پیدا می‌کند که عرضه خودرو به بازار افزایش یافته و خودروسازان نسبت به تحویل خودروها به مشتریان سرعت بیشتری را داشته باشند.

تسنیم

۵ دلیل عجیب برای افزایش قیمت خودرو

کاهش ۷۰ تا ۱۳۰ میلیونی قیمت خودروهای مونتاژی

توضیحات وزیر صنعت درباره دلایل کاهش قیمت خودرو

قیمت خودرو با ورود دولت باید به سمت واقعی شدن حرکت کند

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

2 دیدگاه ها برای "قیمت خودرو ساعتی کاهش می‌یابد"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
هومن
مهمان

بعد از امتحانات و شروع فصل تابستان قیمتها سرسام آور خواهند شد. الان بهترین زمان خرید هست که قیمتها مناسب مییاشند

ارش
مهمان

بازم گرونن پژو ۲۰۰۸ همون ۱۲۵ میلیون میرزه نه بیشتر اگه حرفشون حرف باشه هیبریدی و الکتریکی رو بدونه تعرفه بیارن کسی دیگه پوله اینارو نمیده