مسئول نظارت بر بازار خودرو کیست؟

جمعه 18 بهمن 98 ساعت 15:48
مسئول نظارت بر بازار خودرو کیست؟

علیرغم رشد عجیب قیمت خودرو در بازار، وزارت صمت در مقابل اتفاقات بازار خودرو سکوت کرده و سازمان حمایت هم که گویا به نهادی تشریفاتی تبدیل شده، تمایلی به حوزه نظارت بر بازار خودرو ندارد. واقعاً مسئول نظارت بر بازار خودرو کیست و باید یقه چه کسی را گرفت؟

هفته پیش بازار خودرو با رشد قابل توجهی در قیمت انواع خودروهای داخلی مواجه شد، به طوری  که  رشد قیمت‌ها از ۳ تا ۲۳ میلیون تومان بوده است. در این وضعیت باز هم مسئولان نظارت بر بازار سکوت کرده وخبری از سیاست روشن آنها برای مدیریت بازار خودرو آنهم در شب عید نیست.

هم اکنون معلوم نیست ما با کدام مرجع برای بررسی بازار خودرو طرف هستیم تا چگونگی ساماندهی بازار را از آن  جویا شویم. گویا در شرایط پایانی سال که نیاز مردم در خرید کالا از جمله خودرو افزایش پیدا می‌کند  بازار رها شده و کسی هم حاضر به پاسخگویی نیست.

در اینجا باید پرسید، چرا وزارت صنعت در مقابل اتفاقات بازار خودرو سکوت می‌کند و چرا سازمان حمایت که گویا به نهادی تشریفاتی تبدیل شده تمایلی به حوزه نظارت بر بازار خودرو ندارد و این موضوع را به بخش‌های دیگری محول می‌کند.

سکوت دستگاه‌ها در بلاتکلیفی بازار خودرو در حالی ادامه دارد که سمند ال ایکس طی یک هفته گذشته از ۹۳ میلیون تومان به ۹۶ میلیون تومان، دنا با رشد ۶ میلیون تومانی از ۱۳۶ میلیون تومان به ۱۴۲ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ از ۹۸ میلیون تومان با رشد ۴ میلیون تومانی به ۱۰۲ میلیون تومان، دنا پلاس توربو از ۱۸۷ میلیون تومان با رشد ۵ میلیون تومانی به قیمت ۱۹۲ میلیون تومان، پژو ۲۰۰۸ از ۴۱۰ میلیون تومان با رشد ۲۰ میلیون تومانی به قیمت ۴۳۰ میلیون تومان رسیده است.

 در بخش خودروهای سایپا هم بازار در هفته اخیر با شوک افزایش قیمت پراید ۱۱۱ روبه رو بود چون که قیمت این محصول از ۶۲ میلیون تومان به ۶۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است. علاوه بر این ساینا از ۷۳ میلیون تومان با رشد ۴ میلیون تومانی به قیمت ۷۷ میلیون تومان، چانگان از ۲۲۷ میلیون تومان با رشد ۲۳ میلیون تومانی به قیمت ۲۵۰ میلیون تومان و سراتو از ۳۷۰ میلیون تومان به ۳۹۳ میلیون تومان رسیده است.

تسنیم

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "مسئول نظارت بر بازار خودرو کیست؟"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
رضا ملکی
مهمان

با نام خدایی که به ما تفکر و تعقل عنایت فرمود تا با توسل بر این دو نعمت ارزشمند الهی تمامی امورات دنیوی خود را انجام داده و محتاج دیگران نباشیم در صورتی این موقعیت فراهم می شود که مسئولان نظام هم همراهی و همکاری داشته باشند نه اینکه به جای منافع ملی به دنبال منافع خویش باشند که باعث سلب اعتماد،سلب آرامش و آسایش مردم خواهد شد به تبع آن ناهنجاریهای اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی،مذهبی و….تولید و روز به روز افزایش می یابد