پیش بینی آینده بازار خودرو تا شب عید

بروزرسانی در: پنج شنبه 14 آذر 98 ساعت 14:07
پیش بینی آینده بازار خودرو تا شب عید

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو گفت: بازار هم اکنون آرام است و به نظر می‌رسد که تا ۲ الی ۳ ماه آینده افزایش قیمت نداشته باشیم.

سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو گفت: از حدود ۲ هفته اخیر تا کنون بازار خودرو آرام شده و هیچ‌گونه نوسانی در قیمت‌ها وجود ندارد. پس از افزایش قیمت بنزین، قیمت‌ها تقریباً به خواب رفت و مشتری برای خرید مراجعه نمی‌کند. اواخر آبان، جهشی در قمیت‌ها داشتیم و ولی پس از آن مقداری افت ایجاد شد و هم اکنون بازار ثبات دارد و دیگر از هیجانات خودرویی خبری نیست.

موتمنی در ادامه قیمت بعضی از خودروها را اعلام کرد: اختلاف قیمت کارخانه و بازار نسبت به قبل بیشتر شده است. پراید ۱۱۱ توسط کارخانه ۳۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان فاکتور می‌شود و این قیمت در بازار نزدیک به ۵۲ میلیون تومان است. دنا هم از کارخانه ۸۶ میلیون تومان عرضه می‌شود ولی در بازار قیمت ۱۱۹ میلیون تومانی پیدا کرده است. لازم به ذکر است ثبت‌ نام گروه‌های سایپا و ایران‌ خودرو که تحویل‌های یک ماهه دارند تاثیرگذار بوده و زمانی که اسم ثبت‌نام می‌آید بازار ایست می‌کند. ۲۰۶ تیپ ۲ ساده ۸۷ و ۲۰۶ تیپ ۵ حدود ۱۰۲ میلیون تومان قیمت دارد. در این بین قیمت سمند و پژو ۴۰۵ هم به ترتیب ۸۱ و ۷۵ میلیون تومان است. در خصوص مونتاژی‌ها جک s۵ حدود ۲۹۳ میلیون، هایما s۷ تقریباً ۳۰۵ و سراتو سایپا ۳۱۷ میلیون تومان است. خودروهای وارداتی هم مثل سراتو و النترا نزدیک به ۴۸۵ قیمت دارند. سانتافه و تالیسمان هم به ترتیب با قیمت‌های ۸۶۰ و ۷۰۰ میلیون تومان فروخته می‌شوند.

وی در پایان اظهار کرد: به طور کلی قیمت خودروها ۵ الی ۱۰ میلیون تومان افزایش داشت. این افزایش قیمت با شیب کند در ماه مهر و آبان اتفاق افتاد. زمانی که مشتری مراجعه نکند قیمت‌ها افت می‌کند. بازار تابع عرضه و تقاضا است و اگر کمی عرضه بیشتر باشد قیمت‌ها افت بیشتری پیدا می‌کند. تا ۲ الی ۳ ماه آینده قیمت‌ها افزایش نمی‌یابد.

گسترش نیوز

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar