پیش بینی کاهش قیمت خودرو در روزهای آینده

دوشنبه 12 اسفند 98 ساعت 12:58
پیش بینی کاهش قیمت خودرو در روزهای آینده

عضو اتحادیه فروشندگان اتوموبیل و نمایشگاه‌داران گفت: در صورت ادامه روند فعلی باز هم شاهد کاهش قیمت‌ها در روزهای آینده خواهیم بود.

علیرضا پورحسنی در مورد تأثیر ویروس کرونا بر وضعیت فروش خودرو آن هم در روزهای پایانی سال گفت: معاملات خودرو در فضاهای عمومی و پر رفت و آمد انجام می‌شود و با توجه به اینکه در روزهای گذشته مردم از حضور در این اماکن اجتناب می‌کنند پس طبیعی است که شاهد کاهش محسوس معاملات خودرو در روزهای اخیر باشیم.

وی ادامه داد: ما ۶۰ درصد بازار عید را از دست دادیم و دیگر نباید انتظار اتفاق خاصی در سال ۹۸ باشیم.

پورحسنی در مورد آخرین وضعیت قیمت خودروها گفت: در هفته گذشته با افزایش قیمت ارز و رفتن به لیست سیاه FATF قیمت‌ها روند صعودی به خود گرفت ولی باز شدن کانال مالی و کنترل قیمت ارز موجب کاهش قیمت‌ها شد که اینها عوامل بین‌المللی هستند. در حوزه داخلی آن دسته از مالکان خودرو که با هدف کسب سود اقدام به ثبت‌نام خودرو کرده بودند اکنون با وجود گسترش ویروس و تعطیلی شهر و آینده مبهم این افراد به دنبال فروختن خودرو به هر قیمتی هستند چون سال آینده مدل آنها یک‌سال قدیمی می‌شود از سوی دیگر اکنون کمتر فردی دنبال خرید خودرو است. همچنین دغدغه اصلی مردم خرید ماسک و پیدا کردن مواد ضد عفونی و مریض نشدن است تا اینکه خودرو معامله کنند.

وی در پایان تصریح کرد: در صورت ادامه روند فعلی باز هم شاهد کاهش قیمت‌ها در روزهای آینده خواهیم بود.

ایلنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar