۳ عامل عدم کاهش قیمت خودرو با وجود کاهش قیمت دلار

سه شنبه 21 آبان 98 ساعت 13:34
3 عامل عدم کاهش قیمت خودرو با وجود کاهش قیمت دلار

عضو هیات مدیره انجمن همگن قطعه سازان، سه عامل عدم کاهش قیمت خودرو با وجود کاهش قیمت دلار و دیگر متغیرها را اعلام کرد و دلیل گرانی اخیر بعضی محصولات را اعلام کرد.

بابک کریم‌خان در جواب به این سؤال که چرا با وجود کاهش دلار و سایر قیمت‌ها هنوز قیمت خودرو تغییری نکرده گفت : بهای خودرو در گذشته متناسب با افزایش دیگر بازارها و مواد اولیه رشد نکرد و در وضعیت کنونی هم نمی‌توان انتظار داشت به اندازه دیگر بازارها، روند نزولی شکل گیرد .

وی ادامه داد: از طرف دیگر خودروسازان سال پیش ۳۵ هزار میلیارد تومان و در نیمه سال جاری هشت هزار میلیارد تومان زیان‌ اعلام کردند و با چنین وضعیتی نمی‌توانند قیمت‌ها را کاهش دهند. قیمت فعلی محصولات هم چندان مورد موافقت خودرو سازان نیست و به خاطر اجبار دولت ، مجبورند با وجود زیاندهی قیمت‌ها را ثابت نگه دارند.

رئیس انجمن قطعه‌سازان خودرو و نیرو محرکه استان کرمانشاه افزود: عامل دیگر ، محدودیت عرضه محصولات خودرو است چون که به خاطر مشکلات مالی و بدهی خودروسازان به قطعه‌سازی‌ها ، امکان تولید بیشتر نیست .

کریم خان در مورد افزایش قیمت چند وقت گذشته قیمت خودرو هم توضیح داد: علت این امر صحبت‌هایی بود که در خصوص توقف تولید چند نوع خودرو از جمله پراید و پژو ۴۰۵ مطرح و منجر به افزایش تقاضا و گرانی در بازار آزاد و عمدتاً از سوی دلالان شد .

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar