بازار خودروی ایران تحمل شوک قیمتی ندارد

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
بازار خودروی ایران تحمل شوک قیمتی ندارد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اقدام خودروسازان در بالا بردن قیمت خودرو خودکامانه است.

محمدرضا منصوری از بازبینی دلیل بالا رفتن بی قاعده قیمت انواع خودرو در کمیسیون متبوعش خبر داد و گفت: قیمت انواع خودرو نزدیک به ۶ تا ۸ میلیون تومان افزایش یافته که عقیده دارم که خودروسازان خودکامانه نسبت به این تصمیم اقدام کرده‌اند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزایش قیمت انواع خودرو از طرف خودروسازان را اقدامی غیر منطقی و علت بالا رفتن بیشتر نرخ تورم در جامعه دانست و اظهار داشت: اوضاع فعلی ایران به طوری نیست که اقتصاد، توان شوک و ایجاد التهاب جدیدی در کالاها، به ویژه خودرو را داشته باشد، خودروسازان باید به این موضوع توجه جدی داشته باشند.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس تاکید کرد: بررسی افزایش قیمت بی‌رویه انواع خودرو که در طول روزها و هفته‌های گذشته شاهد آن بودیم، در دستورکار جدی کمیسیون صنایع و معادن مجلس قرار گرفته و با حضور مسئولان مربوطه، دلایل و عوامل آن مورد بررسی قرار می‌گیرد.

منصوری با تصریح  این که وزیر صنعت، معدن و تجارت باید نسبت به افزایش قیمت خودروها جوابگو باشد، گفت: ای کاش خودروسازان در کنار بالا بردن قیمت‌های محصولات‌شان، کیفیت را هم ارتقا می‌دادند، در این صورت بالا رفتن قیمت ها حداقل یک موضوع منطقی پیدا می کرد.

وی افزود: به طور قطع، نمایندگان مجلس، با هر نوع افزایش قیمت خودرو، بدون در نظر گرفتن بالا بردن سطح کیفی محصولات مخالف‌اند؛ خودروسازان باید در مورد دلایل و یا عوامل بالا رفتن یک باره قیمت محصولات‌شان به نمایندگان مردم در مجلس توضیح دهند.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: مردم از کیفیت پایین و قیمت زیاد محصولات کارخانه‌های خودروسازی داخلی گله دارند، عقیده دارم حقوق مصرف کننده در هیچ‌کدام از ارکان روند خودروسازی مدنظر قرار نگرفته است.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar