بازار خودرو اصول و منطق ندارد

یکشنبه 5 اسفند 97 ساعت 11:46
بازار خودرو اصول و منطق ندارد

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: بازار فعلی خودرو آشفته است و به نظر می‌رسد اصول و منطقی بر این بازار حاکم نیست.

فریدون احمدی افزود: افزایش قیمت خودرو در وضعیت فعلی بسیار سرسام آور شده و مجموعه‌ای از عوامل به شرایط فعلی آن دامن زده است.

وی اظهار داشت: اشکال کار این است که واردات خودرو در کشور ممنوع شده و از طرفی کاهش شمار تولید به خاطر مسائل ارزی و تحریم‌ها و کمبود نقدینگی مربوط به قطعه سازان از جمله عوامل مهمی است که معضلاتی را در این بخش ایجاد کرده و در واقع باعث افزایش قیمت‌ها شده است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این عوامل دست به دست هم داده تا عرضه خودروها در کشور بطور قابل ملاحظه کاهش یابد و در نقطه مقابل آن هم تقاضا قرار دارد، چون که خودروی خارجی وارد نمی‌شود و ثبت سفارش هم انجام نمی‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس بخشی از تقاضاها و ذائقه‌ها برای استفاده از خودروهای خارجی هم به سمت استفاده از خودروهای داخلی تغییر و با توجه به روزهای پایانی سال هم تقاضا در این بخش افزایش یافته است.

احمدی افزود: در حال حاضر در بازار خودرو تقاضا بیش از عرضه است و محدودیت‌های ایجاد شده شرایط این بازار را با آشفتگی مواجهه کرده و به افزایش قیمت‌ها منتهی شده است.

وی اضافه کرد: مدیریت این موضوع برای خودروسازان در گرو تأمین ارز، نقدینگی و تأمین قطعات از خارج کشور است که رفع این سه عامل مهم به ثبت سفارش‌ها و واردات در کشور منتهی می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون صنایع معادن مجلس شورای اسلامی با ذکر اینکه برخوردهای تعزیراتی

در این بخش نتیجه‌ای نخواهد داشت، گفت: خودرو ساز خودروی خود را به صورت مجاز می‌فروشد و در بازار هم مردم بصورت آزادانه خرید و فروش می‌کنند و نمی‌توان به این مهم خرده گرفت.

وی اظهار داشت: طبیعی است که بخشی از خودروها در دست بازار، مردم، بنگاه‌های معاملات اتومبیل و دست شرکتهایی است که خودرو تأمین می‌کنند و مقداری هم فضای روانی قیمت خودروها را به مراتب افزایش داده است.

به گفته این نماینده مجلس، نمایندگان خانه ملت نگران آشفتگی قیمت‌های کنونی بازار خودرو هستند و امیدوارند تدابیر لازم این وضعیت را با دگرگونی و تحول مثبت رو به رو کند.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar