تحقق ۸۵ درصدی پرداخت تسهیلات دولتی به قطعه سازان

دوشنبه 20 اسفند 97 ساعت 13:18
تحقق 85 درصدی پرداخت تسهیلات دولتی به قطعه سازان

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو از تحقق ۸۵ درصدی پرداخت تسهیلات دولتی به قطعه سازان خبر داد.

مازیار بیگلو در یک جلسه خبری با ذکر این خبر افزود: این انجمن از اول فروردین امسال تاکنون ۷۵ نشست برگزار کرده که هدف از برگزاری این نشست‌ها با شورا تأمین استان و سازمان برنامه و بودجه و همچنین دیگر نهادهای امنیتی، تزریق نقدینگی با هدف حفظ تیراژ بوده است.

وی از گفت و گوهای با شورای اقتصاد مقاومتی با هدف تأمین نقدینگی خبر داد و تصریح کرد: با تصمیم این شورا مقرر شد ۱۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات در قالب ۴ هزار میلیارد تومان ریالی و ۸۴۵ میلیون یورو به طور ارزی به قطعه سازان اختصاص یاید که تاکنون ۸۵ درصد این رقم پرداخت شده است.

بیگلو با اشاره به ورود شورای رقابت به موضوع قیمت گذاری صنعت خودرو از سال ۹۰ اظهار کرد: این روند همیشه مورد اعتراض بوده ولی در نهایت با ارسال مدارک متقن قطعه سازان و خودروسازان به سازمان حمایت، مجوز افزایش قیمت صادر شد این در حالیست که این اتفاق باید در مرداد ماه انجام می‌شد اما در دی ماه وارد فاز اجرایی شد که منجر به ایجاد رانت، فساد و افزایش بی رویه قیمت‌ها شد.

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو در تشریح ضرورت‌های سال ۹۸ صنعت قطعه گفت: تمرکز بر روی خودکفایی و کاهش ضریب ارزبری، تمرکز بر افزایش تیراژ و در نهایت رفع ممنوعیت ثبت سفارش بدون انتقال ارز از ضرورت‌های سال پیش رو صنعت قطعه خواهد بود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر امکان انتقال ارز از کانال بانکی وجود ندارد براین اساس از وزارت صنعت، وزارت اقتصاد و بانک مرکزی تقاضا داریم امکان ثبت سفارش بدون انتقال ارز را برای قطعه سازان مهیا کنند تا از این طریق نسبت به تأمین مواد اولیه و افزایش تیراژ اقدام کنیم.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar