تحویل ۱۹۴ هزار خودرو به متقاضیان طرح جوانی جمعیت

چهارشنبه 15 شهریور 02 ساعت 14:18
تحویل ۱۹۴ هزار خودرو به متقاضیان طرح جوانی جمعیت

۱۹۴ هزار دستگاه خودرو از ابتدای اجرای طرح جوانی جمعیت توسط دو خودروساز بزرگ به متقاضیان تحویل شده است.

کیوان پناهی مدیر بازار یابی و شبکه فروش ایران‌خودرو درباره تعداد ثبت نام و تخصیص خودرو برای طرح مادران، گفت: ایران خودرو در ابتدای طرح اختصاص خودرو به مادران که توسط دولت در سال ۱۴۰۱ تصویب شد، در هر دوره ثبت نام ۵۰ درصد ظرفیت محصولات خود را در هر دوره فروش به طرح مادران اختصاص داد.

وی افزود: در طول سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۲۹۰ هزار دستگاه خودرو ظرفیت برای طرح مادران اختصاص دادیم و تقریبا نزدیک به ۵۰ درصد ظرفیت فروش بود بر این اساس ۲۸۲ هزار نفر از مادران موفق به واریز وجه شدند و تاکنون ۱۷۰ هزار دستگاه خودرو تحویل مشتریان داده ایم.

پناهی ادامه داد: برای باقیمانده مشتریان لزوما تعهد معوق نیست بلکه موعد تحویل آن‌ها فرا نرسیده، زیرا به صورت پیش فروش واگذار شده بود بنابراین نوبت آن‌ها برسد، خودرو‌ها تحویل خواهد شد.

وی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۲، ثبت نام محصولات خودروسازان از طریق سامانه یکپارچه عرضه شد و به اندازه تعدادی که در قانون مقرر شده بود این شرکت بر اساس افرادی که معرفی شده بودند که شامل نوزده هزار و ۶۰۰ نفر بودند، مشتریان را فراخوان کردیم و تاکنون شانزده هزار و ۸۳۰ نفر واریز وجه کرده اند و ده هزار ۶۲۱ نفر خودروهایشان را گرفته اند.

مدیر بازار یابی و شبکه فروش ایران‌خودرو گفت: بیشترین تقاضای در طرح مادران از خودرو‌های پارس و ۲۰۷ بود طوری که به همین میزان، واریز وجه و تحویل خودرو در این خودرو‌ها نسبت به سایر خودرو‌ها بیشتر است به طور مثال خودرو‌های خانواده پارس، هفت هزار و ۶۰۰ نفر بود که تا این لحظه دو هزار و ۸۹۰ نفر را فراخوان دادیم و آن‌ها واریز وجه کردند و الباقی افراد را به ترتیب فراخوان خواهیم داد.

وی افزود: در ثبت نام‌های عمومی، خودروی پارس بیشترین تقاضا را داشته و دنا پلاس اتومات رتبه دوم را دارا است طوری که بالغ بر یکصد و ۸۰ هزار نفر در درخواست‌های عمومی تقاضا خودروی پارس را داشته اند.

پناهی ادامه داد: ۵۰ درصد عرضه خودرو را بر اساس آنچه که در سامانه یکپارچه اعلام شده به طرح مادران اختصاص دادیم و مادران ثبت نام کردند البته در برخی خودروها، مادران کمتری از ظرفیت استفاده کردند.

مدیر بازار یابی و شبکه فروش ایران‌خودرو گفت: حدود ۱۰۲ هزار نفر برای موعد تابستان از طریق سامانه یکپارچه خودرو به ایران خودرو معرفی شده بودند از این تعداد به غیر از هفت هزار و ۳۰۰ نفر مشتری پارس که موعد تحویل آن‌ها در شهریور ماه پیش بینی شده و هنوز فراخوان داده نشده اند، برای بقیه فراخوان داده شده است.

وی افزود: حتی به هفت هزار و ۳۰۰ نفر مشتری پارس پیشنهاد شرایط تبدیل برای ۲۰۷ را دادیم، اما استقبال نکردند و حداکثر تا پایان ماه، فراخوان خواهند شد تا برای پارس واریز وجه کنند و قرار داد منعقد می‌شود.

پناهی ادامه داد: بخشی از مشتریان ممکن است در شهریور ماه خودروی خود را تحویل بگیرند و بخشی هم در مهرماه تحویل خواهند گرفت، اما بیشتر افرادی که در شهریورماه واریز وجه کنند در همین ماه خودروی خود را تحویل می‌گیرند.

* تحویل ۲۴ هزار دستگاه خودروی سایپا به متقاضیان طرح جوانی جمعیت

معاون بازاریابی و فروش سایپا نیز از تحویل ۲۴ هزار خودروی سایپا به متقاضیان طرح خانواده و جوانی جمعیت خبر داد.

حسین کاظمی طرقی معاون بازاریابی و فروش سایپا در خصوص میزان تخصیص و تحویل خودرو‌های ثبت نامی شرکت سایپا در طرح مادران گفت: از زمان ابلاغ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، گروه خودروسازی سایپا تاکنون ۲۹ طرح را اجرا کرده و براساس قانون ۵۰ درصد از ظرفیت ثبت نامی را به این قانون اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه ۲۰۰ هزار متقاضی در این طرح ثبت نام کرده اند، گفت: پس از پایش اطلاعات از سامانه ثبت احوال، ۸۰ هزار نفر از متقاضیان حائز شرایط بودند که ۴۳ هزار متقاضی ثبت نام کردند و تا کنون خودروی ۲۴ هزار نفر از مشتریان تحویل شده است.

معاون بازاریابی و فروش سایپا در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما در خصوص خودرو‌های پرمتقاضی در این طرح گفت: در طرح خانواده و جوانی جمعیت خودروی شاهین بیشترین متقاضی را داشت و از زمان ابلاغ این قانون، ۵۰ درصد برای همه ظرفیت‌های فروش در نظر گرفته شده است.

کاظمی در پاسخ به پرسشی در خصوص گلایه برخی از مشتریان در تماس با خبرگزاری صداوسیما برای به موقع تحویل نشدن خودرو‌های وعده شده، گفت: امسال همه خودرو‌های گروه خودروسازی سایپا به غیر از شاهین به موقع به مشتریان تحویل داده شده و بابت تاخیر به وجود آمده از مشتریان عذرخواهی می‌کنیم و در ۱۰ روز آینده به همه تعهدات خودرویی که با تاخیر مواجه شده عمل خواهیم کرد.

وی علت تاخیر در تحویل شاهین را نیاز هماهنگی با برخی سازمان‌ها مانند استاندارد، پلیس و مجوز‌های لازم عنوان کرد و گفت: در حال حاضر خودرو‌ها آماده تحویل است.

معاون بازاریابی و فروش سایپا با بیان اینکه در بیشتر محصولات سایپا با درصد‌های مختلف ثبت نام داشته ایم، گفت: عده‌ای تقاضای خرید خودروی دوگانه سوز و برخی متقاضی خودروی تک سوز بودند، همچنین عده‌ای براساس درآمد و توان خرید، خودروی خود را انتخاب می‌کردند به عنوان نمونه خودروی شاهین سایپا ۴۲۰ میلیون تومان است و ساینا اس دوگانه سوز ۲۸۰ میلیون تومان است برخی مشتریان براساس توان خرید خودروی شاهین را انتخاب کردند و برخی مشتریان تمایل داشتند پس از خرید خودروی خود را در بازار عرضه کنند از این رو براساس اختلاف قیمت بازار، خودروی خود را انتخاب کرده اند.

تسنیم

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

3 دیدگاه ها برای "تحویل ۱۹۴ هزار خودرو به متقاضیان طرح جوانی جمعیت"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
کیان
مهمان

مگر این که بزای تا بهت ماشین بدن

فرسیابی
مهمان

فقط همینارو سر موقع دادن!

رضا
مهمان

سلام کجا تحویل دادن برای ما مادران بوده برای تابستان هنوز حتی پیامک نیامده خواهشا پیگیری کنید