تشکیل ستادی برای اعلام تصمیمات اتخاذ شده؟

شنبه 6 بهمن 97 ساعت 11:31
تشکیل ستادی برای اعلام تصمیمات اتخاذ شده؟

معاون وزیر صمت و همچنین دو خودروساز بزرگ کشور از تشکیل ستادی برای رسیدگی به اعتراض متقاضیان در ارتباط با تاخیر در تحویل، عدم ‌تحویل و اعلام خودروهای جایگزین خبر دادند.

در وضعیتی ستاد یاد شده وظیفه پاسخگویی به متقاضیان معترض را دارد که این پرسش مطرح است که ستاد ذکر شده برای رسیدگی به شکایات و اعتراض‌ها تشکیل شده یا تنها اعلام برنامه‌‌های از پیش تعیین شده توسط این شرکت‌ها را به عهده دارد. در وضعیت حاضر و با توجه به مشکلات و چالش‌هایی که پیش ‌پای گروه های خودروساز قرار دارد، آنها قادر به پاسخگویی مناسب به درخواست‌های متقاضیان نیستند. پس به ‌نظر می‌رسد این شرکت‌ها با توجه به بازخورد منفی که چندی پیش در ارتباط با اعلام جایگزینی محصولات رنو یا عدم ‌تحویل بعضی خودروها در سطح رسانه‌ها و افکار عمومی با آن رو به رو شدند، در پی آن هستند تا تکلیف تعهدات معوقه یا محصولات جایگزین را به طور چراغ خاموش روشن کنند و در همین راستا از متقاضیان هم خواسته‌اند که در شرکت‌های ذکر شده حضور پیدا کنند.

 در همین زمینه حتی اعلام شده که نتایج خوبی از نشست ها برگزار شده حاصل شده حال آنکه به ‌نظر می‌رسد با توجه به پراکندگی مشتریان در سطح کشور بهتر است که نتایج به ‌دست آمده به‌عنوان دستاورد خودروسازان رسانه‌ای شود. آنچه معلوم است در وقوع اتفاقات رخ داده که حاصل تحریم‌های بین‌المللی است خودروسازان به ‌طور تمام و کمال مقصر نیستند، ولی باید اصل را بر شفاف‌ سازی قرار داده تا مشتریان هم بتوانند بهره کافی از تصمیمات اخذ شده ببرند.

دنیای اقتصاد

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar