تعویق در قراردادها و عقب افتادگی در برنامه ها با تغییر وزیر صمت

جمعه 6 آبان 01 ساعت 13:49
تعویق در قراردادها و عقب افتادگی در برنامه ها با تغییر وزیر صمت
رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور طرح استیضاح وزیر صمت را در شرایط کنونی بر خلاف مصالح کشور دانست و گفت: استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت در شرایط کنونی لطمه به تولید، صنعت و اقتصاد کشور است.

محمد رضا نجفی منش، در گفت و گو با خبرنگار ضمن مخالفت با طرح استیضاح «سید رضا فاطمی‌امین» وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: وزیر صمت ظرف مدت یک سالی که در این وزارتخانه حضور دارد اقدامات ریشه‌ای و اساسی را آغاز کرده است و برخی از مشکلاتی که عنوان می شود نه تنها به وزارت صمت مربوط نیست بلکه بسیاری از آنها به خود مجلس و قوانین قبلی آن بر می گردد و در این شرایط به جای اینکه نمایندگان ملت به علت و ریشه مشکلات بپردازند به معلول روی آوردند.

وی با اشاره به عدم ارائه ایرادات کارشناسی دقیق در طرح استیضاح وزیر صمت گفت : به نظر می‌رسد برخی توقعات بیجا و غیر منطقی از سوی بعضی نمایندگان علت استیضاح مجدد وزیر صمت است در واقع برخی نمایندگان هنگامی که درخواست انجام کاری برای حوزه انتخابیه خود دارند و آن خواسته اجابت نمی‌شود به سوال و فشار و طرح استیضاح می‌پردازند. در حالی که برخی از این خواست ها باید توجه به امکانات کلی کشور انجام شود و انتظار می رود که نمایندگان در بسیاری از خواست ها کشوری و ملی فکر کنند.

رئیس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو کشور با تاکید بر اینکه استیضاح وزیر صمت در شرایط کنونی به هیچ وجه به صلاح کشور نیست ، تصریج کرد : استیضاح وزیر صمت و رای مثبت نمایندگان و هر گونه اعمال تغییرات جدید در بدنه وزارتخانه ، حداقل یک سال عقب افتادگی صنعت کشور را به همراه خواهد داشت.

نجفی منش در ادامه به نمایندگان مجلس توصیه کرد که از استیضاح وزیر صمت صرف نظر کنند تا در موقعیت کنونی صنعت کشور بیش از این آسیب نبیند و متضرر نشود.

وی با اشاره به برخی انتقادات در خصوص اقدامات وزیر صمت تاکید کرد : بزرگ ترین اقدام فاطمی امین انتخاب معاونان توانمند در بخش‌هایی مانند خودرو ، حمل و نقل و توسعه تجارت است به عنوان مثال در معاونت حمل و نقل وزارت صمت ، دکتر منطقی کارهای ریشه و اساسی را در بخش طراحی و داخلی سازی در صنعت خودرو آغاز کرده است .

وی ادامه داد : در بخش تجارت خارجی نیز رئیس سازمان توسعه تجارت اقدامات خوبی را در حوزه تجارت خارجی کشور انجام داده است، ‌از جمله حضور پررنگ ایران در نمایشگاه اتومبیلیتی مسکو است که منجر به انعقاد قراردادها و تفاهمنامه‌های بسیار خوبی گردید.

این مقام مسئول در انجمن همگن قطعه سازان تصریح کرد : بنابراین در این شرایط استیضاح وزیر صنعت ، معدن و تجارت جز زیان به اقتصاد و صنعت کشور هیچ نتیجه ای برای کشور به همراه نخواهد داشت و چنانچه استیضاح وزیر صمت رای بیاورد اجرای بسیاری از تفاهم نامه‌‌هایی که برای جابه‌جایی قطعات خودرو بین ایران و روسیه به امضا رسیده به تعویق خواهد افتاد و موجب آسیب دیگری به اقتصاد و صنعت کشور خواهد شد.

نجفی منش افزود : در صورتی که مشکلی وجود دارد نمایندگان ملت باید از طریق گفتگو و صحبت با وزیر موضوعات مورد انتظار را حل و فصل کنند و به طور قطع استیضاح و جابه جایی حرکت معقول و منطقی نیست .

وی در پایان اجرای برخی برنامه ها در صنایع را تحمیلی و خارج از اختیارات وزیر صمت دانست و بیان کرد : از برنامه هایی که از بیرون به وزارت صمت تحمیل شده است قیمت گذاری خودرو است که همواره مورد نقد بوده است و چگونه است که زمانی که وزارت صمت تصمیم به اصلاح قیمت می گیرد با واکنش شدید مجلس مواجه می شود.

پرشین خودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar