جایگاه صنعت خودرو در اقتصاد کشور

سه شنبه 14 خرداد 98 ساعت 14:45
جایگاه صنعت خودرو در اقتصاد کشور

آیین معارفه مدیرکل دفتر صنایع خودرو و نیرو محرکه با حضور معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن وتجارت برگزار شد.

فرشاد مقیمی در مراسم معارفه سیدرضا مفیدی ضمن تقدیر از تلاش‌های امیرحسین قناتی در زمان تصدی مسئولیت مدیرکلی دفتر صنایع خودرو و نیرومحرکه اظهار امیدواری کرد فصل جدیدی در صنعت خودرو شروع و شاهد بهبود شرایط این صنعت استراتژیک در ایران باشیم.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت استفاده حداکثری از توان تولید داخلی کشور و افزایش توان رقابت پذیری و بهره وری را از مهمترین سیاست‌های این صنعت عنوان‌کرد و گفت: هم اکنون صنـعت خـودرو در اقتصـاد کشـور پس از صنـایع نفـت و گاز، پتـروشیمـی و بانـکداری جـایگاه سـوم را داشته و ۹/۲ درصـد از تولیـد ناخالـص ملـی و نزدیک به ۲۳ درصـد از ارزش افـزوده کل صنـعت کشـور را تشکیل می‌دهد.

به گفته مقیمی بیش از ۱۴۰۰ شرکت قطعه ساز و بیش از ۱۵۰۰۰ کارگاه و کارخانه تولید قطعات ومجموعه ها در زنجیره این صنعت مشغول بکار هستند .

وی با ذکر این توضیحات، ضرورت توجه به این صنعت را مورد تاکید قرار داد و یادآوری کرد : هماهنگی با خودروسازان در زمینه بازنگری سیاست‌ها و برنامه ریزی تولید و پیگیری‌های لازم از بانک مرکزی برای تأمین ارز مورد نیاز این صنعت از جمله موضوعات کلیدی است که باید از سوی این دفتر تخصصی با جدیت مورد پیگیری قرار گیرد.

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت با تاکید بر اجرای برنامه ۱۰ گانه ساماندهی صنعت خودرو، رفع تعهدات معوق خودروسازها، تسریع در تکمیل خودروهای ناقص و تعمیق بخشی عمق ساخت داخل را از اولویت‌های مهم این دفتر تخصصی عنوان کرد و افزود: توجه به صنعت قطعه سازی وکمک به ساماندهی این صنعت در جهت توسعه صادرات هم از دیگر موضوعات مهم این صنعت به شمار می‌رود.

لازم به ذکر است وزیر صنعت، معدن و تجارت با صدور حکمی سیدرضا مفیدی را به پیشنهاد معاون امور صنایع خود به عنوان مدیر‌کل دفتر صنایع خودرو و نیرو محرکه این وزارتخانه منصوب کرد.

رضا رحمانی همچنین از زحمات امیرحسین قناتی در زمان تصدی مسئولیت مدیرکلی دفتر صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارتخانه تشکر و قدردانی کرد.

شاتا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar