خریداران برای تحویل خودرو صبر داشته باشند

چهارشنبه 25 اردیبهشت 98 ساعت 15:30
خریداران برای تحویل خودرو صبر داشته باشند

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در بحث عرضه با توجه به تحریم‌ها برخی از قطعات برای تکمیل خودرو با تأخیر به دست خودروسازان می‌رسد که از این رو متقاضیان برای تحویل خودرو صبر داشته باشند.

زد فور کار: فرشاد مقیمی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از چند واحد صنعتی در شهرک صنعتی ایوانکی در غرب استان سمنان افزود: در بخش دیگر در صورت تأخیر بیش از حد تحویل، متقاضیان معادل خودرویی که مشکلی در تولید آن وجود ندارد را بپذیرند و یا با توافق با گروه‌های خودرو ساز پس از دریافت وجه، خرید از شرکت را لغو کنند.

وی ادامه داد: تقاضای کاذب خرید خودرو با شناسایی دلالان و ورود دستگاه قضایی در بازار کنترل شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در ماه‌های اخیر گروه‌های خودروسازی ایران افزایش قیمتی برای عرضه خودرو نداشتند ولی با ورود سودجویان و دلالان در بازار و خرید بیش از نیاز به افزایش نرخ دامن زده شد.

وی یادآوری کرد: با ورود وزارت صنعت، معدن و تجارت و دستگاه قضایی کشور تقاضا برای خرید کاذب خودرو در بازار کنترل شده است.

مشکلات بخش صنعت سمنان پیگیری می‌شود

مقیمی در ادامه تصریح کرد: در جلسه با فعالان اقتصادی غرب استان سمنان برای رفع مهم‌ترین مشکلات واحدهای صنعتی منطقه از جمله تأمین مواد اولیه، دریافت تسهیلات، واردات مواد اولیه و مشکلات ارزی، بیمه‌ای و مالیاتی بحث و تبادل نظر شد.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: مشکلات بخش صنعت استان سمنان با هم اندیشی و همکاری مدیران دستگاه‌های اجرایی پیگیری می‌شود و با اتخاذ ساز و کارهای مشخص تلاش می‌شود مواد اولیه برای تولید کالا به صنعتگران واقعی برسد.

از مجموع ۲ هزار و ۱۰ واحد تولیدی فعال در استان سمنان ۳۰ درصد آن در شهرستان گرمسار مستقر است.

گرمسار غربی‌ترین شهرستان استان سمنان و دارای وسعت پنج هزار و ۱۸۲ کیلومتر مربع و جمعیتی نزدیک به ۷۰ هزار نفر است، این شهرستان از شمال به دماوند، از غرب به ورامین، از شرق به شهرستان آرادان و از جنوب به کویر مرکزی محدود می‌شود و در ۱۱۰ کیلومتری مرکز استان واقع شده است.

ایرنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar