خودروسازان موظف به ایجاد نمایشگاه نیازمندی‌هایشان شدند

دوشنبه 17 تیر 98 ساعت 16:02
خودروسازان موظف به ایجاد نمایشگاه نیازمندی‌هایشان شدند

وزیر صنعت گفت: صنایع بزرگ از جمله خودروسازها و فولادی‌ها موظف به ایجاد نمایشگاه نیازمندی‌هایشان شدند و برای صنایع کوچک هم انجمن‌ها این مسئولیت را برعهده گرفتند تا ارتباط واحدهای تولیدی با صنایع برقرار شود.

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی، پژوهشی و فناوری سراسر کشور اظهار داشت: ۷ محور با ۳۵ برنامه برای بخش صنعت تدوین شده است که هر ۷ محور مرتبط با دانشگاه است.

وی با اشاره به محورهای یادشده گفت: تولید و توسعه صادرات منابع غیرنفتی، منابع معدنی، توسعه فناوری‌ها و شرکت‌های دانش ‌بنیان،‌ مدیریت بازار و ساماندهی لجستیک تجاری، بهبود فضای کسب و کار و تجارت و تأمین منابع مالی از جمله این محورهاست.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با ذکر اینکه نهضت ساخت داخل را در وزارت صنعت آغاز کرده‌ایم، اظهار کرد: در بخش صنعت، بخش‌های تولیدی بزرگ و کوچک داریم که بخش‌های بزرگ مثل خودروسازها و فولادسازها هستند و بخش‌های کوچک مثل صنایع سرامیک‌سازی را شامل می‌شود.

رحمانی گفت: در بخش‌های بزرگ صنعت به طور مشخص از خودروسازها و فولادسازها خواسته‌ایم که خودشان نمایشگاه نیازمندی‌هایشان را ایجاد کنند که این کار را انجام داده‌اند و در خصوص بخش‌های کوچک صنعت هم از انجمن‌هایشان خواسته‌ایم که این وظیفه را برعهده بگیرند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد:‌ از طرف دیگر در نمایشگاه‌های صنعت، تولیدکنندگان، محصولات خود را ارائه می‌کنند و برای مثال؛ در نمایشگاه صنعت تبریز تاکنون چند ده قرارداد بین واحدهای تولیدی داخل و صنایع منعقد شده است.

وی ادامه داد: با ارتباط این دو بخش به یکدیگر، نهضت ساخت داخل عملی می‌شود و این نهضت را تا زمانی که یک قطعه تولیدی هنوز در کشور باقی مانده ادامه می‌دهیم.

رحمانی با اشاره به آماری از ارتباط صنعت و دانشگاه اظهار داشت:‌ از سال ۹۲ تا سال ۹۶ تعداد قراردادهای منعقد شده بین صنعت و دانشگاه سه برابر شده است.

وی گفت:‌ اگر تحریم‌ها نبود هم شکوفایی هر صنعت به دو بال فناوری و صادرات نیاز دارد و چه تحریم باشیم یا نباشیم،‌باید در این دو حوزه کار کنیم.

فارس

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar