خودروسازی‌ها به باتلاق تبدیل شده است

یکشنبه 16 تیر 98 ساعت 17:54
خودروسازی‌ها به باتلاق تبدیل شده است

رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری مجلس می‌گوید ۸۰ هزار خودرو به خاطر کسری قطعات سطحی و جزیی در انبارها دپو شده است که باید هرچه زودتر تعیین تکلیف شود.

امیر خجسته عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس  با اشاره به بعضی زمزمه‌ها مبنی بر اینکه در صورت تأمین نشدن تسهیلات موردنیاز قطعه سازان احتمال گرانی خودرو وجود دارد، گفت: ادعای قطعه سازان بهانه جدیدی است که قیمت خودرو را افزایش دهند هم اکنون مطالبات قطعه‌سازان از خودروسازان آشفتگی زیادی در صنعت قطعه‌سازی و خودروسازی ایجاد کرده است.

پرداخت تسهیلات به خودروسازان خروجی ندارد

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با ذکر اینکه پرداخت تسهیلات به خودروسازان خروجی نخواهد داشت، افزود: خودروسازان بدهی‌های زیادی دارند در نتیجه با وجود این بدهی‌ها نباید به آن‌ها مجدداً تسهیلاتی پرداخت شود.

گروه‌های خودروسازی به حیات خلوت عده‌ای تبدیل شده است

وی اظهار کرد: گروه‌های خودروسازی به حیات خلوت عده‌ای تبدیل شده است که فقط به دنبال منافع مادی خود هستند.

علیرغم اینکه گروه‌های خودروسازی نزدیک به ۴۰۰ هزار دستگاه معوق باید به مردم تحویل دهند ولی براساس گزارش‌های رسیده تلاش و اقدامی برای عملی شدن این مهم در این شرکت‌ها انجام نمی‌گیرد

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی یادآوری کرد: علیرغم اینکه گروه‌های خودروسازی نزدیک به ۴۰۰ هزار دستگاه معوق باید به مردم تحویل دهند اما براساس گزارش‌های رسیده تلاش و اقدامی برای عملی شدن این مهم در این شرکت‌ها انجام نمی‌گیرد.

خودروسازی‌ها به باتلاق تبدیل شده است

وی با ذکر اینکه خودروسازی‌ها به باتلاق تبدیل شده است، ادامه داد: بهترین راهکار برای ساماندهی مشکلات خودروسازانخصوصی سازی واقعی است این در حالی است که پشت صحنه اکثر واگذاری‌ها تبانی و زدوبندهای بسیاری وجود دارد.

عضو هیات رییسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با ذکر اینکه در صورت عدم پرداخت بدهی خودروسازی‌ها این صنعت در آینده به یکی از ابرچالش‌های ما تبدیل می‌شود، ادامه داد: برای واگذاری موفق خودروسازی‌ها باید از ظرفیت سرمایه‌گذاران واقعی استفاده کرد.

خجسته بیان کرد: خودروسازان باید قیمت تمام شده تولید را محاسبه کرده و با ۱۰ درصد سود خودرو را به فروش رسانند هرچند مقرر شد؛ خودروسازان نحوه محاسبه قیمت خودرو را شفاف اعلام کنند ولی از این اقدام سرباز می‌زنند چون که با شفاف سازی دستشان برای مردم رو می‌شود.

رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری مجلس با ذکر اینکه در ایران آب، برق و گاز با قیمت‌های ناچیزی در اختیار صنایع قرار می‌گیرد بنابراین افزایش قیمت خودرو براساس رشد نرخ دلار پذیرفتنی نیست، تصریح کرد: ۸۰ هزار خودرو به خاطر کسری قطعات سطحی و جزیی در انبارها دپو شده است که باید هرچه زودتر تکلیف تعیین شود، هرچند خودورسازان با بهانه‌هایی مثل نبود قطعه، عدم عرضه به بازار را توجیه می‌کنند اما این موضوع از نظر ما احتکار است.

خانه ملت

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar