از دادوستدهای وکالتی خودرو پرهیز کنید

بروزرسانی در: سه شنبه 3 دی 98 ساعت 19:44
از دادوستدهای وکالتی خودرو پرهیز کنید

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: به منظور پیشگیری از مشکلات بعدی، شهروندان در هنگام خرید و فروش خودرو از داد و ستد قولنامه‌ای و وکالتی خودداری کرده و حتماً نسبت به تعویض پلاک خودروی خود اقدام کنند.

براساس اعلام پلیس، سرهنگ "سیدعلی حسینی" در این خصوص گفت: نکته‌ای که در بعضی از خرید و فروش‌های وسیله نقلیه مورد توجه قرار نمی‌گیرد، بسنده کردن به قولنامه یا وکالت‌نامه‌های تنظیمی در این مورد است.

این مقام مسئول با تاکید بر ضرورت اتمام معامله و تعویض پلاک و سیر مراحل قانونی یادآوری کرد:‌ عدم تکمیل معامله و انجام مراحل لازم برای تعویض پلاک موجب می‌شود، چنانچه خودرو به خاطر تخلفات راهنمایی و رانندگی یا دیگر جرائم دستور توقیف داشته باشد، فرد خریدار با مشکلات عدیده‌ای رو به رو شود.

سرهنگ حسینی با توصیه به فروشندگان خودرو هم گفت:‌ فروشندگان خودرو توجه داشته باشند در صورت فروش خودرو و عدم تعویض پلاک و انتقال سند، چنانچه خریدار مرتکب تخلف یا دیگر جرائم شده و خودرو توسط مراجع قانونی توقیف شود؛ دارنده سند مالکیت و صاحب پلاک خودرو در وهله اول به مرجع قضایی احضار خواهد شد و تمام مسئولیت آن بر عهده وی خواهد بود.

ایسنا

۵ نکته مهم هنگام خرید خودرو

۵ مشکل فنی که قیمت خودرو را کاهش می‌دهد

برای فروش خودرو چه مراحلی را باید طی کرد؟

آیا امضای مبایعه نامه به معنای فروش خودرو و انتقال مالکیت قطعی است؟

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar