سازو کار تسهیلات ۴ هزار میلیارد تومانی قطعه سازان مورد اعتراض است

سه شنبه 23 بهمن 97 ساعت 13:10
سازو کار تسهیلات 4 هزار میلیارد تومانی قطعه سازان مورد اعتراض است

رئیس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و صنایع همگن گفت: روند پرداخت تسهیلات ۴ هزار میلیارد تومانی قطعه سازان مورد اعتراض است چون بهتر است این تسهیلات در قالب بازپرداخت مطالبات از خودروسازان باشد.

محمدرضا نجفی منش با تاکید بر این که تسهیلات اختصاص یافته به قطعه سازان فقط یک مسکن بوده تا از پا نیفتند، اظهار کرد: تسهیلات ۴ هزار میلیارد تومانی برای قطعه سازان در حالی شروع شده که روش فعلی تعیین شده به شدت مورد اعتراض است.

وی در مورد سازوکار تعیین شده برای پرداخت این تسهیلات گفت: هم اکنون در جلسه سه جانبه که با حضور خودروساز، قطعه ساز و بانک‌های عامل برگزار شده مقرر شد تا قطعه سازان با مراجعه به بانک قادر به استفاده از تسهیلات با ضمانت خودروساز باشند.

این فعال صنعت قطعه تصریح کرد: این وضعیت در حالیست که قطعه ساز درپی دریافت مطالبات خود از قطعه ساز بوده و نیازمند تسهیلات نیست بر این اساس لازم است نسبت به تغییر سازوکار تسهیلات پیش بینی شده برای قطعه سازان هرچه زودتر اقدام شود.

نجفی منش در تشریح راهکار مناسب برای تخصیص این تسهیلات اظهار کرد: این تسهیلات باید به طوری دیگر تدوین شود و خودروسازان مطالبات قطعه سازان را به بانک‌ها اعلام کنند و با معلوم شدن چند بانک عامل و بدون در نظر گرفتن ماده‌ای که قطعه سازان را به خاطر چک برگشتی و بدهی معوق از دریافت تسهیلات کنار می‌گذارد، نسبت به پرداخت مطالبات قطعه ساز اقدام و بازپرداخت هم از طرف خودروساز انجام شود.

وی تاکید کرد که باید سازوکار جدید به زودی تدوین شود تا شرایط قطعه سازان بدتر از وضعیت فعلی نشود.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar