صادرات خودرو و قطعات به روسیه

یکشنبه 30 مرداد 01 ساعت 09:55
صادرات خودرو و قطعات به روسیه

جلالی افزود: حضور این تعداد شرکت بزرگ و جامع فعال در صنعت خودروسازی از جمهوری اسلامی ایران در یک نمایشگاه بین المللی خارجی برای اولین بار در روسیه برنامه‌ریزی شده است که اقدامی بی‌سابقه است.

بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی خودرو و قطعات بدکی روسیه موسوم به "اتوموبیلیتی" مسکو ۲۰۲۲ از ۳۱ مرداد تا سوم شهریورماه ۱۴۰۱ (برابر با ۲۲ تا ۲۵ اوت ۲۰۲۲) در محل نمایشگاه های بین المللی مسکو (Expo Center) با حضور حدود ۶۰۰  شرکت از ۱۸ کشور و در ۳۰‌هزار متر فضای نمایشگاهی برگزار می شود

جلالی در این مصاحبه گفت : پیش‌بینی می‌کنیم  که این حضور فعال شرکت‌های خودروسازی کشورمان در نمایشگاه مسکو تاثیر بسزایی در صادرات خودرو و قطعات خودرویی و همچنین همکاری موثر بین دو کشور در این زمینه ایفا کند.

وی تصریح کرد : در حوزه خودروسازی بزرگترین شرکت‌های کشورمان از مجموعه شرکت ایران خودرو و انجمن قطعه‌سازان حضور یافته اند و پیشتر نیز برخی شرکت‌های خودرویی زیرمجموعه سایپا در مسکو حضور یافته و مذاکراتی را شرکت‌های خودروسازی روس ها انجام داده‌اند.

سفیر جمهوری اسلامی اسلامی ایران تاکید کرد: شرکت های قطعه سازی  که از کشورمان به این نمایشگاه آمده اند، با وجود توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خوبی که دارند می‌توانند زمینه‌ساز همکاری‌های مکمل با طرف های روسی در زمینه تولید قطعات خدمات خودرویی و تولیدات مشترک شود.

وی تصریح کرد : ایران تنها کشوری است که بالاترین متراژ غرفه های متمرکز یک کشور را در نمایشگاه روسیه با بیش از ۹۰۰‌ مترمربع غرفه نمایشگاهی در سالنی به مساحت یک‌هزار و ۷۰۰ متر مربع در اختیار دارد که در طول تاریخ نمایشگاه های برون‌مرزی بی‌نظیر است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه یادآور شد: به منظور انجام آخرین هماهنگی‌ها پیرامون هرچه بهتر برگزار شدن پاویون ایران در نمایشگاه خودرو و قطعات یدکی "اتوموبیلیتی" (اتومینیکا) مسکو و همچنین موضوع سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان و هیات همراه پیشتر روز چهارشنبه ۲۶ مرداد ماه با «آلبرت کریمف»، معاون وزیر صنعت و بازرگانی فدراسیون روسیه ملاقات و گفت و گو کردم.

خبرگزاری تاس روسیه نیز پیشتر گزارش داده بود که «سیدرضا فاطمی امین»، وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران ۲۲ اوت ( یکم شهریور ) در مراسم افتتاح غرفه ایران در نمایشگاه بین المللی خودرو و قطعات یدکی مسکو که با حضور ۵۰ شرکت ایرانی برگزار می شود، شرکت خواهد کرد .

تاس نوشت:  هیاتی به سرپرستی "فاطمی امین" وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در مراسم افتتاحیه غرفه ایران در نمایشگاه بین‌المللی خودرو و قطعات یدکی مسکو ۲۰۲۲ به مسکو می‌رود.

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت هم گفته است: فرصت طلایی که در گذشته در بازار خودروی روسیه ایجاد کرده بودیم، از دست رفته و امروز با توجه به خروج خودروسازان خارجی از این کشور، باید بتوانیم در این بازار فعالیت‌ها را آغاز و از فرصت‌ها استفاده کنیم.

«منوچهر منطقی» در گفت‌وگو با خبرنگار با اشاره به برگزاری نمایشگاه «اتومبیلیتی» روسیه که این هفته و حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان در این رویداد، افزود: روسیه بازاری است که در دهه ۸۰ در آن حضور یافتیم و عرضه خودرویی نظیر سمند در این کشور مورد استقبال قرار گرفت.

ایرنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar