قرعه کشی خودرو طرحی برای سرگرم کردن مردم

دوشنبه 19 خرداد 99 ساعت 17:45
قرعه کشی خودرو طرحی برای سرگرم کردن مردم

نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم عقیده دارد طرح‌های فروش فوری خودروسازان طرحی برای سرگرم کردن مردم بوده و غیراصولی و غیرعلمی است.

عزت اله اکبری تالارپشتی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم در خصوص وضعیت صنعت خودروسازی، گفت: مشکلات مربوط به این حوزه لوث شده است چون ساختار و مدیریت در گروه‌های خودروسازی با کاستی و نقصان بسیاری مواجه است.

خودروسازی‌ها براساس اصول بنگاه داری اداره نمی‌شوند

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیش در مجلس یازدهم با ذکر اینکه خودروسازی‌ها به حیات خلوت دولت تبدیل شده‌اند، افزود: هرچند دولت در ایران خودرو ۱۴ و سایپا ۱۷ درصد سهام دارد، اما ۱۰۰ درصد مدیریت این شرکت در اختیار دولت بوده و در تمامی انتصابات دخالت می‌کند.

وی با ذکر اینکه خودروسازان براساس اصول بنگاه داری اداره نمی‌شوند، اظهار کرد: از آنجایی که خودروسازان در برابر هیچ نهادی پاسخگو نیستند، بدون حساب و کتاب و به صورت گعده‌ای مدیر تعیین می‌کنند.

ضرورت راه اندازی نظام جامع تولید و توزیع

این نماینده مردم در مجلس یازدهم پیش فروش خودرو را طرحی برای سرگرم کردن مردم برشمرد و اضافه کرد: این طرح‌ها غیرعلمی و غیراصولی است، چون گروه‌های خودروسازی در تمام دنیا، به دنبال مشتری برای فروش محصولات خود هستند، اما در ایران برای فروش ۲۵ هزار دستگاه خودروی بی‌کیفیت حدود ۷ میلیون متقاضی ثبت‌نام کردند.

وی تصریح کرد: مادامیکه نظام جامع تولید، توزیع، مالیات، تعرفه، بیمه، صادرات و واردات راه اندازی نشود، نمی‌توان به بهبود وضعیت خودروسازی امید بست زیرا الزامات هر بخش مشخص نمی‌شود.

خانه ملت

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

4 دیدگاه ها برای "قرعه کشی خودرو طرحی برای سرگرم کردن مردم"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
زنجانی
مهمان

والا تو محل و دوست و شرکت و اشنا و فامیل شاید ۲۰۰ نفر بیشتر میشناسم ک ثبت نام کرده بودن اسم هیچ کدوم در نیومد
یکی یم میشناسم ک دی ماه ۹۷ نقدی واریز کرده برا تیبا قرار بود دی ۹۸ بدن، فعلن ندادن. نمیدونم چ دکون دستگاهیه.
اینارو میبینیم بازم اعتماد میکنیم ب این خودروسازا
امیدوارم این مجلس بتونه جم و جورشون کنه

حسن
مهمان

هر کسی رو که پرسیدیم گفت اسم ما نیوفتاده ….الوی

ادریس
مهمان

احسنتم،سخنی حق اما اکثر نمایندگان حاضر یاخودشون یا خانواده یا حزبشون سهام دار این دو شرکت اند بنابراین موافق انحصار این دو شرکت اند و مانع آزاد سازی واردات خودرو هستن که بهترین راه برای شکستن قیمت ها و بالابردن کیفیته

کوروش وطن خواه
مهمان

درود بر همگی من که هر چی آدم میشناسم که ثبت نام کرده و تا حالا فرمون ماشینم نداشتند برنده نشدند خدا لعنت کنه ایران گاری و خرپا و این دولت کثیف را که پشتیبان این دزدا و بیشرفاست که گاری های ۳۰سال پیش را به قیمت ماشینهای با کیفیت و ایمنی خارجی تا دسته میکنند تو بوق مردم