تشدید نظارت بر نصب شناسه لوازم یدکی

بروزرسانی در: سه شنبه 12 دی 02 ساعت 14:06
تشدید نظارت بر نصب شناسه لوازم یدکی

طبق تصمیم ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف به تشدید نظارت بر عملکرد اعضاء زنجیره تجاری کالای لوازم یدکی خودرو در اخذ و نصب شناسه موضوع ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شده است.

در پنجاه و دومین جلسه از سلسله نشست‌های کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر گردش کالا در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، عملکرد دستگاه‌ها در پیشگیری از قاچاق کالا و ارز به‌ویژه فرآورده‌های دخانی و لوازم یدکی مورد بررسی قرار گرفت و ارائه پیشنهادات اصناف در راستای پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز به ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و همچنین اعمال بهبودهای نظارتی در فرآیندهای ترانزیت دخانیات کشور از مهم‌ترین محورهای گفت‌وگو در این نشست بود.

همچنین بر اساس این گزارش با تصمیم اعضاء کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر گردش کالا، وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف به تشدید نظارت بر عملکرد اعضاء زنجیره تجاری کالای لوازم یدکی خودرو در اخذ و نصب شناسه موضوع ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شد.

گفتنی است طرح جمع‌آوری باتری و کمک فنر قاچاق و تقلبی از فروردین‌ ماه  سال قبلدر چند استان آغاز شد و به تدریج به استان‌ها و اقلام دیگر رسید. طبق گفته‌های مسئولان ستاد مقابله با قاچاق و ارز و وزارت صمت در سال گذشته، برآورد شده بود که حدود ۳۰ تا ۶۰ درصد کل بازار لوازم یدکی خودرو سهم فعالیت‌های قاچاق و کالاهای تقلبی است. همچنین بر اساس گزارش وزارت صمت در مورد سهم تخلف در قطعات مختلف خودرویی، بیشترین تخلف مربوط به سیستم تعلیق و جلوبندی خودرو است.

از طرف دیگر پایان سال گذشته مهلت ساماندهی ۵۴ قلم لوازم یدکی فاقد شناسه کالا تمام شد و از ابتدای امسال، تمام لوازم یدکی مشمول طرح در سطح عرضه، باید دارای کد رهگیری باشند.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar