نحوه تشخیص روغن موتور تصفیه‌ای

بروزرسانی در: شنبه 23 شهریور 98 ساعت 13:29
نحوه تشخیص روغن موتور تصفیه‌ای

دبیر کل انجمن پالایشگاه‌های روغن‌سازی ایران در خصوص روغن‌های تصفیه گفت: بهترین راه حل استفاده از روغن موتورهای ایرانی است چون که تشخیص نمونه‌های تقلبی و تصفیه‌ای ساده نیست.

حمیدرضا خلیلی، دبیر کل انجمن پالایشگاه‌های روغن‌سازی ایران در خصوص تغییر قیمت روغن موتور اظهار کرد: قیمت‌ها به صورت مصوب بر اساس نرخ‌های اعلام شده توسط سازمان حمایت است و هیچ‌گونه تغییری ایجاد نشده است. لازم به ذکر است که امسال در اردیبشهت ماه ۶۰ درصد برای محصولات دیزلی و ۷۰ درصد برای محصولات بنزینی افزایش قیمت ایجاد شد. این کار هم با مجوز سازمان حمایت و کارگروه تنظیم بازار انجام گرفت. به هیچ وجه افزایش قیمت مجدد روغن موتور در دستور کار نیست.

ایرانی یا خارجی؟

وی در مورد خرید و تشخیص روغن موتور اصلی از تقلبی گفت: چهار شرکت‌های اصلی تولید کننده روغن موتور یعنی پارس، ایرانول، بهران و سپاهان هیچ کدام روغن موتور تصفیه‌ای ندارند و تمام آن‌ها روغن موتور اصلی تولید می‌کنند. بعضاً ممکن است روغن موتور تصفیه‌ای در بین نمونه‌های خارجی و بعضی برندهای نامعتبر باشد. راه تشخیص چنین روغن موتورهایی سخت است و بهترین راه حل این است که مردم از نمونه‌های ایرانی تولید شده توسط این چهار شرکت ایرانی خرید کنند. این شرکت‌ها نمایندگی عرضه و فروش در کشور دارند و احتمال تقلبی بودن روغن‌های عرضه شده بسیار کم است. کالایی که متولی پخش نداشته باشد ممکن است اتفاقات گوناگونی در خصوص آن‌ها مطرح باشد و محصولات خارجی متولی خاصی در ایران ندارند.

تولید روغن موتور در داخل کشور

خلیلی ادامه داد: تولیدکنندگان داخلی با شرکت‌های خارجی همکاری محدودی دارند ولی همکاری تجاری بسیار کم است. هم اکنون نیاز مملکت ما نزدیک به ۵۰۰ هزار تن است که ظرفیت تولید توسط شرکت‌ها تقریباً ۸۰۰ هزار تن است. در نتیجه تولید مازاد وجود دارد و هیچ مشکلی از بابت تأمین روغن موتور کشور نداریم. مشکلات هم بیشتر به نوسانات قیمت خوراک بازمی‌گردد که این قضیه در تعامل با پالایشگاه‌ها حل خواهد شد. یک سری از مواد اولیه داخلی است و افزودنی‌های خارجی هم با وجود شرایط تحریم تأمین می‌شود و مشکلی در تولید ایجاد نکرده است.

وضعیت دیگر روانکارها

خلیلی در پایان به تولید دیگر روانکارها اشاره کرد و گفت: روغن‌های جعبه دنده و دیگر روانکار‌ها هم در حال تولید در کشور است ولی میزان استفاده از آن‌ها کمتر است. تقلبی بودن اینجور روانکارها بسیار کم است اما به هر حال احتمال تقلبی بودن هر کالایی وجود دارد. این روانکارها تحت کنترل سازمان حمایت نیستند ولی قیمت آن‌ها هم به صورت متناسب تغییر می‌کند ولی افزایش قیمت آن‌ها بسیار زیاد نیست.

گسترش نیوز

روغن موتور را از کجا بخریم؟

فیلتر روغن؛ قطعه ای یکبار مصرف

روغن موتورهای تقلبی و رشد ۷۰ درصدی قیمت‌ها

تعویض روغن و فیلتر اتوبوس ۱ میلیون تومان هزینه دارد

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

2 دیدگاه ها برای "نحوه تشخیص روغن موتور تصفیه‌ای"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
امیر
مهمان

ای دروغگو ! قیمت هاتونو کشیدید بالا حالاهم به بهانه کیفیت دارید سرهم بندی میکنید . دیگه مردم این دوز و کلک بازیهاتونو از حفظ شدن .

امیر
مهمان

چقدر توصیه بجا و منطقی ایی،واقعا اینهمه نبوغ از کجای مسئولان و شما تراوش میکنه؟؟؟
دقیقا همان سیاست و مدیریت ایرانخودرو و سایپا که دارند محصولات آشغال داخلی رو به مردم غالب میکنند.
بجای نظارت و پیگیری از مردم میخوان محصولات خارجی نخرن!!!