نحوه تشخیص قطعات تقلبی در بازار

بروزرسانی در: چهارشنبه 6 شهریور 98 ساعت 17:08
نحوه تشخیص قطعات تقلبی در بازار

این روزها بازار لوازم یدکی مثل خیلی از بازارها پر از کالاهای تقلبی و بی کیفیتی شده که تشخیص آنها از محصولات اصلی بسیار دشوار است این در حالی است که کیفیت و اصلی بودن قطعه علاوه بر تاثیری که بر کارکرد خودرو دارد، می‌تواند بر جان سرنشینان هم تأثیر بگذارد از این رو انتخاب قطعه اصل یکی از مهم‌ترین اولویت‌های مشتریان این بازار به شمار می‌رود.

هرچند یکسری مولفه‌ها مثل رنگ و کیفیت بسته بندی، پرداخت کاری سطح، نوع جوشکاری، نوع پرچکاری و هم نوشتار روی قطعه برای تشخیص اصل و تقلبی بودن قطعه وجود دارد ولی تشخیص بعضی از این موارد برای افراد غیرحرفه‌ای غیرممکن است.

در این زمینه علیرضا نیک آیین، رئیس امور بازرسی اصناف می‌گوید که قطعات تقلبی بی‌کیفیت در بسته بندی‌های قطعات اصلی و با نشان‌های معروف به بازار عرضه می‌شوند به صورتی که این قطعات حتی برای تعمیر کاران خودرو هم قابل تشخیص نیست.

در این آشفته بازار، ایساکو یکی از شرکت‌هایی است که عرضه قطعات با کیفیت و اصیل را تضمین می‌کند. این شرکت در آزمایشگاه‌های مجهز خود مواد، ابعاد، قوام و مکانیک و عملکرد هر قطعه را دقیق مورد بررسی قرار داده و علاوه بر استانداردهای کشور،  استانداردهای سختگیرانه‌ای برای آزمایش قطعات در نظر گرفته است.

علاوه بر این ایساکو تمرکز خود را بر روی بسته‌بندی قطعات گذاشته و در این راستا بسته‌هایی از جنس کرافت برای قطعات سنگین، بسته‌هایی از جنس لمینیت به همراه نایلون‌های حباب‌دار برای قطعات حساس، لفاف جاذب روغن برای قطعات روغنی و بسته‌های مقوایی برای قطعات کوچک در نظر گرفته که همگی قابل بازیافت هم هستند.

در مرحله بعد این شرکت برای تشخیص اصیل بودن قطعات، اطلاعات کامل قطعه را بر روی بسته درج کرده و هولوگرام قابل درخششی در زیر نور یو وی بر روی بسته قرار داده است.

علاوه بر این ایساکو، بارکدی بر روی بسته‌‌بندی‌های قطعات لحاظ کرده که مشتری از طریق دانلود اپلیکیشن ایساکو، با تلفن همراه خود می‌تواند اصالت قطعه را مورد بررسی قرار دهد.

بر اساس این گزارش، هرچند راه تشخیص لوازم یدکی خوب و بد در بازار فعلی کار دشواری شده ولی بعضی شرکت‌ها سعی کرده‌اند با تسهیل این راه، انتخاب را راحت‌تر کنند و از آنجا که قطعات خودرو ارتباط مستقیمی با جان افراد دارد انتخاب قطعه‌ای مطمئن و اصیل یکی از الزامات به شمار می‌رود.

ایساکو

۳۵ قطعه‌ های تک بومی سازی شد

۴ مشکل اصلی قطعه سازان اعلام شد

کمبود قطعه نداریم ولی وفور هم نیست

پرداخت ۸۴۴ میلیون یورو باقیمانده تسهیلات قطعه‌سازان

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar