نحوه بازیابی رمز کارت سوخت

بروزرسانی در: شنبه 14 دی 98 ساعت 01:22
نحوه بازیابی رمز کارت سوخت

رمز کارت سوخت خود را فراموش کرده ام، چه کنم ؟! رمز کارت سوخت چیست ؟ پس از آن که بازگشت کارت سوخت در سال ۹۸ قطعی شد، جدا از افرادی که کارت سوخت ندارند و باید برای گرفتن المثنی آن به طرق گوناگونی که معرفی شده است اقدام کنند، برای مالکان خودرو یا موتورسیکلتی که کارت سوخت دارند ولی رمز خود را فراموش کرده‌اند هم تمهیداتی اندیشیده شده است.

چندی پیش شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی از بازگشت قطعی کارت سوخت خبر داد و از مالکانی که فاقد کارت سوخت هستند خواست تا برای دریافت کارت سوخت المثنی به طرق گوناگونی که اعلام شده، اقدام کنند. این شرکت تاکید کرد خودروهای نوشماره دارای کارت سوخت بوده و اگر کارت سوخت به دستشان نرسیده، در زمانی که براساس شماره سمت راست تلفن همراه آن‌ها تعیین شده، برای ثبت نام اقدام کنند و چنانچه کارت سوخت آن‌ها در شرکت پست مانده، این شرکت در آینده برای ارسال کارت‌های سوخت اقدام خواهد کرد.

در این بین مالکانی هم هستند که کارت سوخت خود را حفظ ولی رمز آن را فراموش کرده‌اند. و اما کسانی که رمز کارت سوخت خود را فراموش کرده‌اند برای بازیابی رمز خود چه باید بکنند؟ چون مدت‌هاست که سوخت گیری با کارت سوخت جایگاه‌دار انجام می‌گیرد و خیلی از افرادی که دارای کارت سوخت هستند، رمز خود را فراموش کرده‌اند و حالا که بازگشت کارت سوخت قطعی شده، در خصوص بازیابی رمز کارت سوخت خود نگران هستند.

لازم به تاکید است که مالکانی که دارای کارت سوخت هستند ولی رمز خود را فراموش کرده‌اند نباید از هیچ کدام از روش‌های معرفی شده برای اخذ کارت سوخت المثنی اقدام کنند. شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی تاکید کرده است این افراد نگران نباشند و منتظر اطلاع رسانی این شرکت در این حوزه باشند.

همچنین پیش از این زیبا اسماعیلی، سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در این خصوص توضیح داده بود: هم اکنون افرادی که کارت سوخت دارند ولی رمز آن را فراموش کرده‌اند، نباید اقدامی انجام دهند. قرار است رمز همه کارت‌ها بازیابی شود و از زمانی که استفاده از کارت سوخت الزامی شد، زمانی که مالک خودرو برای اولین بار برای سوخت گیری به جایگاه مراجعه و کارت خود را وارد نازل کند، پیامی مبنی بر انتخاب رمز روی صفحه نقش می‌بندد و مالک می‌تواند رمز خود را انتخاب کند.

فراموشی رمز کارت سوخت

اگر رمز کارت سوخت خود را فراموش کرده اید نگران نباشید ! ابتدا و پیش از این که به روش بازیابی کارت سوخت بپردازیم، بیایید درباره رمز پیش فرض کارت سوخت صحبت کنیم تا اگر رمز خود را تغییر نداده اید، یک بار دیگر آن را امتحان کنید، شاید صحیح باشد.

به لحاظ ایمنی بیشتر، چهار رقم آخر کد ملی مالک خودروهای نوشماره و المثنی رمز کارت هوشمند سوخت آنها می باشد. اگر این رمز کارت سوخت شما بود که هیچ، اگر نبود باید مراحل زیر را انجام دهید.

نحوه بازیابی رمز کارت سوخت

روش اول: اولین سوخت گیری

زمانی که مالک خودرو برای نخستین بار برای سوخت‌گیری به جایگاه مراجعه و کارت خود را وارد نازل کند، پیامی مبنی بر انتخاب رمز روی صفحه نقش می‌بندد و مالک می‌تواند رمز خود را انتخاب کند.پس نگران رمز کارت سوخت خود نباشید و پس از اولین مراجعه به پمپ بنزین به راحتی این کار را انجام خواهید داد ! به همین راحتی !

روش دوم: مراجعه حضوری

۱-مراجعه حضوری مالک وسیله نقلیه یا بستگان درجه یک به نواحی یا مناطق شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران

۲-ارائه مدارک شناسایی مالک و وسیله نقلیه

الف)اشخاص حقیقی: یکی ازمدارک شناسایی مالک وسیله نقلیه اعم از (شناسنامه،کارت ملی،گواهینامه یا گذرنامه)

ب)اشخاص حقوقی: ارائه معرفی نامه از سازمان ذیربط که وسیله نقلیه در مالکیت آن قرار دارد الزامی است.

۳-مدارک شناسایی وسیله نقلیه

-اعم از (کارت،سند یا شناسنامه مالکیت وسیله نقلیه)

نکته:درصورتیکه بستگان درجه یک مالکین جهت بازگشایی رمز کارت هوشمند سوخت مراجعه نمایند،همراه داشتن مدرک شناسایی مالک و شخص مراجعه کننده الزامی می باشد.

در رابطه با رمز کارت هوشمند سوخت، سازمان ها،نهادهای دولتی،شرکت ها وموسسات خصوصی ۴ رقم سمت راست کد ملی نماینده قانونی آن ها به عنوان رمز کارت سوخت می باشد

از آنجا که در رابطه باخودروهای نوشماره سازمان ها و ارگان های دولتی، مالک حقوقی دارای کد ملی نمی باشد به صورت پیش فرض ۴ رقم انتخابی توسط سیستم به عنوان رمزتعیین میگردد و نمایندگان قانونی سازمان ها می باید با ارائه مدارک ذکر شده نسبت به حذف رمز اقدام نمایند.

تغییر رمز کارت سوخت

اما اگر کارت سوخت خود را دریافت کردید و خواستید رمز آن را تغییر بدهید، مراحل زیر را انجام دهید:

مراحل رمز گذاری کارت هوشمند سوخت

۱- کارت خود را در کارت خوان قرار دهید
۲ –  با مشاهده پیام )فعال سازی رمزبا کلید سبزتائید)انجام می گیرد در نمایشگر بلافاصله دکمه سبزتائید) را فشاردهید
۳  رمز ۴ رقمی مورد نظر خود را بلافاصله وارد نمائید
۴ رمز انتخابی را مجددا وارد نمائید
۵  با مشاهده پیام رمز با موفقیت فعال گردید لطفا صبر کنید …  در نمایشگر کارت سوخت شما رمز دار شده است و می توانید سوخت گیری را ادامه دهید .

همچنین شما می توانید رمز کارت سوخت خود را حذف کنید اما از نظر امنیتی چنین کاری توصیه نمی شود.

مراحل حذف رمز کارت سوخت

۱ –  کارت خود را در کارت خوان قرار دهید
۲ – با مشاهده پیام رمز را وارد کنید در نمایشگر بلافاصله کلید / را فشار دهید
۳- با مشاهده پیام عملیات تغییر رمز – رمز را وارد نمائید در نمایشگر رمز خود را وارد نمائید
۴  با مشاهده پیام آیا می خواهید رمز شما حذف گردد در نمایشگر بلافاصله کلید سبز (تائید را فشار دهید
۵ – با مشاهده پیام رمز با موفقیت حذف گردید لطفا صبر کنید … در نمایشگر رمز حذف شده است و می توانید با کمی تامل سوخت گیری را ادامه دهید.

در صورتی که در اجرای هر یک از مراحل فوق اشتباه نمودید و یا منصرف شدید کارت را از کارت خوان خارج نموده و مجدداً وارد نمائید.

ثبت نام کارت سوخت ۹۸ 

قیمت بنزین در بودجه سال ۹۹ 

آیا با افزایش قیمت بنزین خودرو ارزان میشود ؟

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

6 دیدگاه ها برای "نحوه بازیابی رمز کارت سوخت"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
arash karimi
مهمان

سلام وقت بخیر.من تازه ماشین خریدم و صاحب قبلی رمز کارت سوختشو فراموش کرده
چطوری میتونم رمز را عوض کنم

Daniel r Smithe
مهمان

شماره موبایلی که دادم یادم رفته سیستم هرشماره ای که میزنم خطا میده چه کار بکنم

سعید
مهمان

سلام. من دو سال قبل یک موتورسیکلت خریداری کردم. اما رمز کارت سوختشو نمی دونم. الان چاره چیه؟ اخر کد ملی خودم، کد ملی نفر قبلی، یا اصلا رمز جدید می خواد؟ اصلا کارتم فعال هست؟

مرتضی دویستی
مهمان

لطفا پاسخ بدید دوستان سوال بالا رو منم همین مشکلو دارن

ارسلان دولتخواه
مهمان

با سلام به دفاتر پیشخوان وپلیس +۱۰ابلاغ بابت بازیابی رمز کارت سوخت ازمردم پول نگیرند با تشکر

ارسلان دولتخواه
مهمان

باسلام باتشکر لطفا بیشتر به راننده ها آموزش واطلاع رسانی نمایید ضمنا جاده ها وحیابانها خیلی خراب هستند