هنوز استحکام بدنه خودرو جزو استانداردهای اجباری نیست

پنج شنبه 27 اردیبهشت 03 ساعت 14:23
هنوز استحکام بدنه خودرو جزو استانداردهای اجباری نیست

رئیس پلیس راهنمایی رانندگی فراجا با بیان اینکه هنوز «استحکام بدنه خودرو جزو استانداردهای اجباری نیست» گفت: تنها راه اثبات این موضوع که آیا ورقه استفاده شده در بدنه خودروها ایمنی لازم و کافی را دارد یا نه، راه‌اندازی مرکز آزمون تصادفات است.

سردار سید‌تیمور حسینی تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که در دستور‌کار ویژه پلیس برای کاهش فوتی‌های تصادفات قرار دارد. بحث «ایمنی خودرو به‌ویژه استحکام بدنه خودرو» است.رئیس پلیس راهور فراجا خاطرنشان کرد: به‌تازگی سازمان ملی استاندارد اعلام کرده که اگر ثابت شود ورقه‌ای که خودروسازان برای ساخت بدنه و دیگر نقاط خودروها به کار می‌گیرند، استاندارد موردنیاز را ندارد، از تولید و شماره‌گذاری آن جلوگیری می‌کنیم.

سردار حسینی تاکید کرد: تنها راه اثبات این موضوع که آیا ورقه استفاده‌شده در بدنه خودروها ایمنی لازم و کافی را دارد یا خیر، راه‌اندازی مرکز آزمون تصادفات است که  تا شهریورماه امسال راه‌اندازی می‌شود. وی با اشاره به الزامی بودن استانداردهای ۸۵گانه خودروها یادآور شد: استانداردهای جدید اضافه شده بیشتر بر زیبایی و آپشن‌های خودروهای تولید داخل تمرکز دارد؛ هرچند که کمربند ایمنی، کیسه هوا و نوع ترمز هم از استانداردهای ۸۵گانه خودرو به حساب می‌آید، اما موارد مهم‌تری مانند «استحکام بدنه خودرو» در این استانداردها دیده نشده است.

دنیای اقتصاد

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar