هیچ گونه احتکاری در ایران خودرو انجام نگرفته

بروزرسانی در: شنبه 6 مهر 98 ساعت 18:49
هیچ گونه احتکاری در ایران خودرو انجام نگرفته

مدیرکل دفتر بازرسی ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایت وزارت صمت اعلام کرد :‌هیچ گونه احتکاری در گروه ایران خودرو انجام نگرفته و بیش‌تر خودروهای موجود ، خودروهای دارای کسری قطعه( های تک ) است که به زودی تکمیل وتحویل مشتریان می‌شود.

اکبر صادقی با ذکر این مطلب افزود : فرآیند تکمیل کاری خودروهای ناقص با سرعت بیش‌تری در ایران خودرو درحال انجام است و اطمینان می‌دهم با پیگیری وزارت صمت و تلاش خودرو سازان به زودی تحویل خودروهای معوقه به روز می‌شود . 

مدیرکل دفتر بازرسی ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایت وزارت صمت ،  مشکل خودروهای دارای کسری قطعه را نبود سرمایه در گردش مناسب برای تولید در خودرو سازان و عدم تأمین بعضی از قطعات الکترونیکی و ایمنی دانست و اظهارداشت :‌با پای کار آمدن شرکت‌های دانش بنیان ، روند بومی سازی قطعات حساس و الکترونیکی خودروها سرعت می‌گیرد. 

صادقی تاکید :‌براساس آمار اعلامی از طرف ایران خودرو ، این گروه  از هفتم خرداد تاکنون بیش از ۲۳ هزار دستگاه خودرو ناقص را تکمیل و تحویل مشتریان داده است .

وی توسعه داخلی سازی را تنها را ه بقا و ارتقای صنعت خودروی کشور دانست و یادآوری کرد: طرح بومی سازی قطعات  پیشرفته خودرو که به ابتکار وزیر صنعت ، معدن و تجارت شکل گرفته ، گروه ایران خودرو با تیم مدیریتی جدید ساپکو و هم افزایی ایجاد شده بین قطعه سازان گام‌های خوبی برداشته است و این روند داخلی سازی قطعات با سرعت بیش‌تری انجام گیرد.

مدیرکل دفتر بازرسی ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایت وزارت صمت تاکید کرد :‌ درشرایط فعلی انتخابی جز افزایش توان ساخت داخل درخودرو سازی و قطعه سازی نداریم و بایدخرید قطعه از خارج کاهش یابدو وزارت صمت از روند بومی سازی قطعات حمایت‌های مالی و معنوی خواهد کرد .

درادامه منصور منصوری مدیر عامل ساپکو هم در این بازدید اظهارداشت : تلاش  جهادی برای خود کفایی قطعات در ساپکو به راه افتاده است که در ماه‌های آینده شاهد تولید انبوه قطعاتی که توسط سازندگان ایرانی  خود کفا شده ، خواهیم بود .

وی افزود : ما به دنبال به حداقل رساندن ارزبری و وابستگی تأمین قطعات  هستیم که نتیجه آن کاهش ریسک تأمین و تولید خودرو خواهد بود .

منصوری در زمینه داخلی سازی قطعات خودروی ۳۰۱ اظهارداشت :‌از ۱۱۲۲ قطعه محصول ۳۰۱ نزدیک به ۵۶۲ قطعه آن با همت بلند سازندهای ایرانی  بومی سازی شده است .

مدیرعامل ساپکو از تولید خودرو ۳۰۱ تا پایان سال جاری خبر دادو اظهارداشت :‌پلتفرم این محصول مبنایی برای تولید و عرضه چهار خودرو دیگرتوسط ایران خودرو خواهد بود .

تسنیم

قیمت محصولات ایران خودرو 

فروش فوری ایران خودرو 

فروش نقدی ایران خودرو

فروش اقساطی ایران خودرو

ثبت نام پیش فروش ایران خودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "هیچ گونه احتکاری در ایران خودرو انجام نگرفته"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
ده زلده
مهمان

مثل اینه که یک مغازه دار از معازه خودش بازرسی کنه و بگه من چیزی احتکار نکردم !خیلی جالبه
وطنم ایران