نظر سازمان حمایت به نفع مشتریان تیوولی است

دوشنبه 31 تیر 98 ساعت 13:04
نظر سازمان حمایت به نفع مشتریان تیوولی است

در حالیکه شماری از مشتریان رامک ‌خودرو و این شرکت بر سر پرداخت یا عدم پرداخت نزدیک به ۹۵ میلیارد تومان مبلغ اضافی برای دریافت تیوولی‌های فروخته شده با یکدیگر اختلاف‌نظر دارند؛ سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به نفع مشتریان این گروه نظر داده است. در این وضعیت بهتر است تکلیف این پرونده روشن شود.

شماری از مشتریان رامک ‌خودرو در ماه‌های ابتدایی سال ۹۶ خودروی تیوولی را ثبت‌ نام و در همان سال دعوت‌نامه‌های‌شان صادر شده و تکمیل وجه کرده‌اند؛ ولی تاکنون خودروی خود را تحویل نگرفته‌اند.

حال چندی پیش گروه رامک ‌خودرو به این مشتریان اعلام کرده است چنانچه قصد دریافت خودروی خود را دارند باید مبلغی در حدود ۱۸۴ تا ۱۹۰ میلیون تومان دیگر پرداخت کنند.

این موضوع از طرف شماری از مشتریان این گروه اعلام شد که منجر به انتشار خبر "برای تیوولی فروخته شده پول مجدد می‌خواهند!

این در حالی است که براساس نامه ارسالی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به بازپرس شعبه سوم دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۲۲ اقتصادی تهران، شمار ثبت‌ نام کنندگان خودروی تیوولی در ماه‌های فروردین و اردیبهشت سال ۹۶ برابر با ۵۶۴ نفر بوده است. این در حالی است که به گفته نماینده مشتریان تکمیل وجه‌کنندگان رامک خودرو، بیش از ۹۰ درصد این افراد در همان سال ۹۶ نسبت به تکمیل وجه خودروی ثبت‌نامی اقدام کرده‌اند.

بنابراین در صورت مبنا قرار دادن این تعداد (نزدیک به ۵۰۰ نفر) البته فارغ از کسانی که ممکن است در این مدت انصراف داده یا نسبت به واریز وجه اضافی درخواستی رامک خودرو اقدام کرده باشند، و ضرب آن در حدود ۱۹۰ میلیون تومان مبلغ اضافی درخواست شده از طرف رامک ‌خودرو، این مناقشه یک پرونده تقریباً ۹۵ میلیارد تومانی است.

این موضوع از سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان پیگیری شد تا اینکه دو روز پیش عباس تابش رییس این سازمان اعلام کرد:" کسانی که از گروه رامک ‌خودرو محصولی پیش‌ خرید کرده‌اند چنانچه تکمیل ‌وجه کرده‌ باشند، مانند کسانی هستند که قرارداد قطعی در دست دارند؛ لذا باید بدون پرداخت مبلغ اضافی، خودروی خود را دریافت کنند.

طبق قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو مصوب هیات دولت؛ وزارت صنعت، معدن و تجارت مسوولیت نظارت بر عملکرد عرضه‌کنندگان خودرو در کشور و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در این حوزه را بر عهده دارد. طبق ساختار وزارت صنعت؛ سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان بازوی اجرایی این وزارتخانه در این حوزه است و با توجه به نظر کارشناسی رییس این سازمان در این پرونده، سازمان‌های مسئول بهتر است پس از دو سال سرگردانی، تکلیف مشتریان گروه رامک خودرو را روشن کنند.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "نظر سازمان حمایت به نفع مشتریان تیوولی است"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
افلاطونیان محمدرضا
مهمان
دهها روش وجود داردکه حقوق مردم تضییع نشود فقط باید اراده اش وجود داشته باشد بیخیالی وبی مسئولیتی بنفع هیچکس نیست درسته که موضوعات دیگری هست که توجیه بیخیالی مسئولین باشد که سودش را کلاه برداران میبرند وبس ولی باعث یاس وناامیدی وبی قانونی درکشورعزیزمان میشود حداقل میشه بجای این حواله پیش فروشها امتیازی برای انها درواردات خودروهای کارکرده قایل شد واین بی عدالتی راخاتمه داد ویا جایگزین با خودروهای داخلی ومونتاژی ودهها روش دیگر…این درست نیست که عده ای مال مردم بخورند وحاجی حاجی مکه..این طوری که حاکمیت کم اعتباروبی نظمی رواج پیدا میکند..دادگاهها هم که الاماشاالاه گیج میزنند… بیشتر