تعطیلی چند واحد صنفی فروش لاستیک‌ در اهواز

دوشنبه 21 شهریور 01 ساعت 12:13
تعطیلی چند واحد صنفی فروش لاستیک‌ در اهواز

قدرت‌الله اروجنی در خصوص وضعیت بازار لاستیک در اهواز اظهار کرد: کمبودی در بازار لاستیک وجود ندارد اما گویا قرار است شرکت‌های تولیدی لاستیک از اواخر شهریورماه قیمت لاستیک را افزایش دهند که امیدوارم این مساله صورت نگیرد چون مردم توان خرید ندارند و شرکت‌ها باید به فکر مردم باشند.

وی افزود: البته اگر شرکت‌ها قیمت لاستیک را افزایش نمی‌دادند، تعطیل می‌شدند. قیمت لاستیک در سال جاری نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است. مثلا از یک میلیون و ۵۰ هزار تومان به یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده است.

رییس اتحادیه لاستیک‌فروشان اهواز با بیان اینکه افزایش قیمت لاستیک به دلیل تورم بازار است، تصریح کرد: زمانی که چوب لاستیک، نخ لاستیک و ... وارد نشود و یا توزیع لاستیکِ با ارز ۴۲۰۰ تومانی داشته باشیم، این مسایل سبب شده برخی شرکت‌ها ورشکست شوند.

خیلی‌ از مردم لاستیک دسته دوم استفاده می‌کنند

اروجنی با اشاره به اینکه اختلاف قیمت لاستیک آزاد با لاستیک سامانه‌ای ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان است، عنوان کرد: قیمت لاستیک کامیون از طریق سامانه ۱۲ میلیون تومان، قیمت دولتی لاستیک سبک از جمله لاستیک پراید یک میلیون و ۸۰ هزار تومان، لاستیک پژو یک میلیون و ۴۲۰ هزار تومان و لاستیک سمند یک میلیون و ۵۸۰ هزار تومان است. البته به دلیل کم‌مصرف بودن، لاستیک سمند در بازار آزاد ۳۰ تا ۵۰ هزار تومان کمتر از قیمت سامانه‌ای است. به این جهت نماینده فروش مجبور است لاستیک سمند را با ضرر بفروشد اما دیگر لاستیک‌ها را با ضرر نمی‌فروشد.

وی با بیان اینکه در سال جاری حدود ۲۰ تا ۲۵ واحد ابطالیه پروانه لاستیک وجود داشت که به دلیل گرانی تغییر شغل دادند، گفت: مردم توان خرید ندارند و تقاضا و خرید مردم نسبت به سال گذشته بسیار پایین آمده است و خیلی‌ها لاستیک دسته دوم استفاده می‌کنند.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar