وضعیت برای گران شدن قیمت بنزین مناسب نیست

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:35
وضعیت برای گران شدن قیمت بنزین مناسب نیست

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس با ذکر اینکه بنزین تا پایان امسال گران نخواهد شد، گفت: وضعیت برای گران شدن قیمت بنزین مناسب نیست.

احمد صفری با اشاره به زمزمه‌هایی که در خصوص افزایش قیمت بنزین شنیده می‌شود، افزود: هیچ صحبتی از گرانی بنزین در کمیسیون انرژی مجلس مطرح نیست و دولت هم پیشنهادی در این خصوص به مجلس نداده است.

صفری عقیده دارد، گران شدن بنزین با تأثیر بر ناوگان حمل و نقل عمومی موجب افزایش هزینه‌ها و گران شدن تمام کالاها خواهد شد که در وضعیت فعلی کشور مردم دیگر تحمل پذیرش گرانی بیشتر را ندارند.

وی به مشکلاتی که نرخ کنونی پایین بنزین ایجاد کرده از جمله قاچاق سوخت هم اشاره کرد و گفت: برای پیشگیری از قاچاق سوخت باید کارت‌های سوخت مجدد به چرخه برگردد و هر فرد سهمیه مشخصی در ماه داشته باشد.

به گفته این نماینده مجلس، با برگشتن کارت سوخت، بنزین باید دو نرخ داشته باشد که منطقی است نرخ بنزین سهمیه‌بندی همان هزار تومان باقی بماند و نرخ بنزین آزاد هم ۱۵۰۰ تومان باشد.

صفری با اشاره به اینکه برخی سهمیه ۶۰ لیتر در ماه را برای کارت‌های سوخت پیشنهاد می‌دهند، تاکید کرد: این میزان خیلی کم است و سهمیه‌ای که برای هر کارت سوخت در نظر گرفته می‌شود باید ۹۰ لیتر باشد.

وی یادآوری کرد: با این روش هم گرانی بنزین به مردم فشار وارد نمی‌کند و هم جلوی قاچاق سوخت گرفته خواهد شد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar