پیگیری قیمت، کیفیت و عرضه خودروسازان توسط کمیته ای در مجلس

شنبه 18 دی 00 ساعت 10:36
پیگیری قیمت، کیفیت و عرضه خودروسازان توسط کمیته ای در مجلس
نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از تشکیل کمیته ای ۹ نفره با هدف پیگیری ابهامات مربوط به قیمت، کیفیت و عرضه خودروسازان خبر داد.

سید جواد حسینی کیا، با اعلام این خبر اظهار داشت: به منظور طرح مسائل و بررسی ابهامات مربوط به افزایش قیمت خودرو و کیفیت از سوی نمایندگان، کمیته ۹ نفره ای از اعضای کمیسیون صنایع تشکیل و هم اکنون در حال پیگیری موضوع قیمت و کیفیت خودروسازان است.

وی همچنین با توجه به نشست کمیسیون صنایع با وزیر صمت گفت: دستور جلسه این هفته کمیسیون صنایع با وزیر صمت صرفا برای پاسخ به سوالات مشخص نمایندگان بود و بنا نبود که وزیر به جز پاسخ به سوالات در کمیسیون توضیحات دیگری را مطرح کنند.

حسینی کیا با اشاره به موضوعات مطرح در نشست کمیسیون صنایع با وزیر صمت تاکید کرد : جلسه کمیسیون صنایع با وزیر صمت اختصاص به صنعت خودرو نداشت و اعضای کمیسیون نیز بر اساس موضوعاتی که از قبل مشخص شده بود از وزیر سوالاتی در حوزه های مختلف معدنی و صنعتی و همچنین کیفیت و مصرف سوخت را مطرح کردند و دکتر فاطمی امین نیز توضیحاتی را ارائه کردند.

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس در ادامه با توجه به طرح مسائلی در خصوص رشد قیمت و عرضه خودروسازان در روزهای اخیر از سوی برخی نمایندگان تاکید کرد: به رغم طرح برخی نقدها به خودروسازان اما موارد مانند قیمت و عرضه خودروسازان جزء سوالات نمایندگان در این نشست نبود با این حال وزیر صمت در این جلسه بر حذف سیستم قرعه کشی از سال آینده تاکید کرد.

حسینی کیا همچنین به دعوت اخیر سازمان بازرسی از خودروسازان در خصوص علت کاهش عرضه به بازار اشاره و اظهار داشت: با ورود سازمان بازرسی به جریان عرضه خودروسازان انتظار می رود با فرصتی که به خودروسازان داده شده است شرکتها به فعالیت خود سامان داده و با افزایش عرضه، بازار خودرو را از وضع کنونی خارج کنند.

وی در پایان با توجه به انتظار مردم از نمایندگان ملت در خصوص ساماندهی بازار خودرو خاطرنشان کرد: مجلس در هفته های اخیر مرتب وزیر صمت را بابت فعالیت خودروسازان و مسائل مربوط به بازار خودرو فراخوانده است ضمن اینکه در این فرایند دستگاه‌های اجرایی چون سازمان بازرسی نیز بر فعالیت خودروسازان نظارت دارند.

پرشین خودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar