فروش اقساطی خودرو و محاسن آن

چهارشنبه 19 مرداد 01 ساعت 13:48
فروش اقساطی خودرو و محاسن آن

خودرو وسیله‌ای ضروری در دنیای امروزی به شمار می‌رود. اما بودجه لازم برای تهیه آن برای برخی از افراد کمی سنگین بوده و به همین دلیل فروش اقساطی خودرو چندیست رایج شده است. مزایای خرید خودرو به شکل اقساطی باعث شده تا این نحوه خرید طرف‌داران زیادی داشته باشد. اما فروش قسطی خودرو چه مزایایی دارد؟ آیا خرید خودرو به‌صورت اقساطی به‌صرفه‌تر بوده یا نه؟ آیا خرید یک خودرو به شکل اقساطی به‌صرفه‌تر است یا خرید یک خودرو دست‌دوم؟ در این میان نکات و توضیحات مهمی وجود دارد که ممکن است برای افراد ناآشنا باشد. در این مقاله قصد داریم راجع به فروش اقساطی خودرو و محاسن آن بیشتر صحبت کنیم.

با فروش اقساطی خودرو از نوسانات بازار فرار کنید

نوسانات بازار ایران بر هیچ‌کس پوشیده نیست. همان‌طور که در تاریخ قیمت خودرو می‌توان مشاهده کرد، این نوسانات مربوط به قیمت خودرو نیز می‌شود؛ بنابراین قطعاً با سرمایه حال حاضر یک فرد نمی‌توان ۶ ماه دیگر خودرو موردنظر را خریداری کرد. راهکار عاقلانه در این شرایط استفاده از شرایط فروش به شکل اقساطی است. فروش اقساطی خودرو به شما کمک می‌کند تا در ابتدای خرید، قیمت خودرو را به طور مشخص بدانید. در فروش اقساطی نوسانات بازار روی قیمت خودرو شما تأثیر‌گذار نخواهد بود و یک قیمت مشخص در ابتدای خرید به شما اعلام می‌شود. از سویی دیگر اقساط پرداختی شما نیز به طور واضح از نظر زمان پرداخت و میزان مبلغ مشخص هستند؛ بنابراین ترس افزایش قیمت نهایی یا ترس افزایش مبلغ اقساط خودرو وجود نخواهد داشت.

خرید خودرویی مدرن با سرمایه‌ای کمتر

اگر بودجه واقعی شما محدود است و به فکر خرید یک خودرو دست دوم یا مدل پایین هستید، دست نگه دارید. خرید اقساطی خودرو این امکان را برای شما فراهم می‌آورد تا با همان پس انداز ابتدایی خود، برای یک خودرو نو و مدرن پیش پرداخت انجام داده و خودرو را از آن خود کنید. بعد از پیش پرداخت می‌توانید خودرو نو و مدرن را دریافت کرده و مابقی مبلغ را به کمک اقساط بلند مدت پرداخت کنید. در واقع فروش اقساطی خودرو به شما امکان خرید خودرویی مدرن با قیمتی بسیار پایین‌تر از میزان واقعی آن را می‌دهد. این مزیت ویژه باعث شده تا فروش اقساطی سایپا و فروش اقساطی ایران خودرو بسیار پرمخاطب باشد.

هزینه جانبی خودرو به دوش شما نخواهد بود

چرا باید یک خودرو دست دو خرید و تا مدت‌ها برای هزینه‌های جانبی و تعمیرات آن هزینه کرد؟ اگر نگاهی به بازار خودرو داشته باشید به‌خوبی می‌توان متوجه این موضوع شد که تقریباً نصف قیمت یک خودرو دست‌دوم، باید صرف تعمیرات و نوسازی آن شود. اما چرا این هزینه‌های جانبی را برای پرداخت اقساط یک خودرو نو نپردازیم؟

بدیهی است که فروش اقساطی خودرو از این نظر نیز بسیار معقولانه‌تر از خرید یک خودرو دست‌دوم است. زیرا خودروی نو تا مدت زیادی هیچ‌گونه هزینه اضافه‌ای روی دست خریدار نخواهد گذاشت.

با خرید اقساطی خودرو، پس‌انداز کنید

هنگام بررسی شرایط فروش اقساطی خودرو متوجه این امر خواهید شد که در حال خرید یک خودرو با قیمتی بسیار پایین‌تر از قیمت واقعی آن هستید؛ بنابراین می‌توانید به‌راحتی مقداری از سرمایه اولیه خود برای خرید خودرو و مقداری از آن را در بازار‌های مالی، مسکن، طلا و ... پس‌انداز کنید. بدین طریق هم یک خودرو نو خریداری کردید و هم پس‌انداز خود را رشد داده‌اید.

خودروی بهتر برازنده شماست

فرض کنید می‌خواهید خودرویی را به شکل نقدی و با پس‌انداز فعلی خود بخرید. چه خودرویی را انتخاب می‌کنید؟ بدیهی است که خرید خودرو با قیمتی بیشتر از پس‌انداز فعلی‌تان کار عاقلانه‌ای نیست. به همین دلیل انتخاب شما محدود شده و ممکن است در نهایت نیز رضایت قلبی شما را در پی نداشته باشد. اما اگر پای شرایط اقساطی برای خرید خودرو در میان باشد چطور؟ بدیهی است که خودرویی بهتر و با رضایت قلبی بیشتری انتخاب خواهید کرد. زیرا دادن زمان طولانی‌تر برای پرداخت به شما اطمینان خاطر می‌دهد که می‌توانید از پس قیمت خودرو برآیید. چه کسی از خرید خودرویی مجهز با قیمت مقرون‌به‌صرفه منصرف می‌شود؟

با خرید اقساطی میل به پیشرفت خواهید داشت

همان‌طور که عنوان شد، شرایط فروش اقساطی خودرو می‌تواند خودرویی بهتر با مبلغی بیشتر از بودجه شما در اختیارتان بگذارد. به همین دلیل میل به پیشرفت در شما بیشتر خواهد شد و با اعتمادبه‌نفس بیشتری به دنبال خودروهای مدرن و با قیمت بالاتری خواهید رفت. حتی اگر بعد از مدتی قصد تعویض خودرو خود را هم داشتید، می‌توانید با خیالی آسوده‌تر به دنبال خرید اقساطی ماشین‌های مجهز‌تر بگردید؛ بنابراین پیشرفت و اعتمادبه‌نفس فرد افزایش خواهد یافت.

اگر خودرو دست‌دوم دارید، عجله کنید!

آیا خودرو دست‌دوم دارید؟ آیا از هزینه‌های جانبی آن خسته شدید؟ چرا تاکنون به فکر خرید یک خودرو نو نبودید؟ قطعاً یکی از مهم‌ترین دلیل‌ها برای نگه‌داشتن یک خودرو دست دو با هزینه نگهداری زیاد، نداشتن بودجه برای خرید خودرو نو است. اما نگران نباشید. خرید اقساطی خودرو در این‌گونه موارد گزینه بسیار عالی است. با فروش خودرو دست‌دوم قادر خواهید بود مبلغ پیش‌پرداخت یک خودرو نو را بپردازید. بعد از پیش‌پرداخت صاحب یک خودرو نو خواهید بود. اما این بار به‌جای دادن مبالغی هنگفت برای پرداخت هزینه تعمیرات خودرو دست‌دوم، فقط کافی است اقساط خودرو نو خود را پرداخت کنید. اما پرداخت اقساط با مبلغ مشخص در زمان مشخص بسیار عاقلانه‌تر از پرداخت هزینه‌های گزاف جانبی آن هم در مواقع ناگهانی است.

کلام آخر

فروش اقساطی خودرو چندی است در میان خودروسازان مطرح ایران و جهان باب شده است. اما بسیاری از افراد از مزایای خرید اقساطی خودروها آگاه نبوده و به‌راحتی سرمایه خود را برای خرید یک خودرو دست‌دوم یا خودرویی با امکانات کم می‌سوزانند. خرید اقساطی خودرو کمک می‌کند تا فرد به بهترین شکل ممکن از سرمایه خود استفاده کرده و خودرویی مجهز و نو بخرد. اگر شما هم به فکر خرید خودرو هستید، قبل از اقدام برای هرگونه خرید ابتدا این مقاله را خوانده تا بتوانید تصمیم درستی برای سرمایه خود بگیرید.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar