هیوندای النترا زیر ذره بین

شنبه 14 تیر 99 ساعت 10:14
هیوندای النترا زیر ذره بین

هیوندای النترا یک خودرو در کلاس سدان‌های خانوادگی است که برای اولین بار در سال ۱۹۹۰ قدم به بازار خودروهای جهان گذاشت. این خودرو که تابه‌حال ۶ نسل مختلف را روانه میدان رقابت کرده، در سال ۲۰۱۶ توانست جایزه بین‌المللی طراحی را به خود اختصاص دهد. در سال ۱۳۹۶ پای این خودرو به‌واسطه کرمان موتور به بازارهای ایران باز شد و توانست با کیفیت مثال‌زدنی خود چه در نسخه وارداتی و چه در نسخه مونتاژ شده، نام خوبی از خود در اذهان عمومی به جای بگذارد. متنی که می‌خوانید بررسی اجمالی ویژگی‌های این سدان باکلاس کره‌ای، هیوندای النترا است.

طراحی هیوندای النترا

طراحان هیوندای تلاش کرده‌اند تا با ترکیب درست و متناسب آخرین استانداردهای طراحی، چهره‌ای خاص و متفاوت به هیوندای النترا بدهند. قرارگیری جلوپنجره شش‌ضلعی با تزیین نوار کروم در کنار چراغ‌های چندبعدی کشیده ظاهری تهاجمی و درعین‌حال موقر به نمای جلویی این خودرو بخشیده است. همچنین چراغ‌های L شکل مخصوص روشنایی در روز مجهز به لامپ‌های نقطه‌ای LED با خط‌های مورب روی کاپوت هماهنگی خوبی برقرار کرده‌اند. همچنین چراغ‌های دوتکه در عقب و خطوط برجسته در نمای جانبی همه‌جوره رقبای این هیوندای النترا را به مبارزه می‌طلبد.

طراحی قابل‌قبول این خودرو در فضای داخلی نیز امتداد یافته است. هرچند که میزان موفقیت در فضای داخلی به اندازه ظاهر بیرونی نیست اما جایگیری مناسب نمایشگر کنترل‌کننده تجهیزات بر روی داشبورد، لبخند رضایت را بر لبان شما خواهد نشاند. ظاهر نامتقارن دریچه‌های تهویه هوا که در دو طرف داشبورد قرار گرفته‌اند ممکن باب طبع طرفداران طراحی متقارن و پیرو قواعد ریاضی نباشد! هرچند رعایت اصول ارگونومی در طراحی داخلی در کنار وجود فضای کافی در قسمت سر، پا و زانوی سرنشینان، خستگی در مسافرت‌های طولانی‌مدت را به حداقل رسانده و ذات خانوادگی بودن این سدان کره‌ای را به اثبات رسانده است. در یک کلام باید گفت که می توان به خصوص برای جاده های ایران رو این خودرو برای سفرهای درون شهری و برون شهری خود حساب کنید.

بررسی فنی هیوندای النترا

پیشرانه ۲ لیتری هیوندای النترا می‌تواند نیرویی حداکثر برابر با ۱۵۴ اسب بخار در ۶۲۰۰ دور بر دقیقه و گشتاوری در حدود ۱۹۵ نیوتن متر در ۴۵۰۰ دور بر دقیقه تولید کند که برای یک سدان نیروی قابل‌قبولی است. نیروی تولیدشده توسط موتور به‌واسطه یک گیربکس ۶ دنده اتوماتیک به چرخ‌های جلو می‌رسد و برای رسیدن از صفر به صد در ۱۰.۴ ثانیه کافی است. این خودرو در یک سیکل ترکیبی ۷.۲ لیتر سوخت مصرف کرده و معیارهای استاندارد آلایندگی یورو ۶ را برآورده می‌کند.

ایمنی هیوندای النترا

هیوندای النترا با کسب پنج ستاره ایمنی از یوروانکپ توانسته نام خود را در رده خودروهای ایمن قرار دهد. به‌کارگیری ترمزهای دیسکی در هر چهار چرخ، ترمز ضد قفل، کنترل الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم کنترل کشش و پایداری الکترونیکی، سیستم ترمز کمکی و هفت کیسه هوا برای راننده و سرنشین، پرده‌ای، جانبی و زانویی هیوندای النترا را به یک خودروی مطمئن در هنگام بروز حوادث جاده‌ای تبدیل کرده است. همچنین با داشتن سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، درب هوشمند صندوق‌عقب، قفل مرکزی، سیستم ورود و خروج بدون کلید و استارت دکمه‌ای خیال شما از بابت ایمنی خودرو هنگامی‌که مجبور به پارک آن در فضای آزاد می‌شوید، راحت خواهد بود.

امکانات رفاهی هیوندای النترا

از این نظر می‌توانید روی هیوندای النترا به‌عنوان یک خودروی فول آپشن حساب باز کنید. امکانات زیادی همچون دی‌لایت، آینه میانی الکتروکرومیک، بالابر برقی برای همه شیشه‌ها، سنسور نور و باران، آینه‌های جانبی برقی مجهز به گرم‌کن و راهنما، سانروف برقی، سیستم بخار اتوماتیک، تهویه مطبوع خودکار با دریچه تهویه در عقب، برف‌پاک‌کن‌های آیرودینامیک، جا لیوانی، صندلی‌های برقی مجهز به گرم‌کن و سردکن و صندلی حافظه ‌دار با قابلیت تنظیم دستی متناسب با گودی کمر راننده برای فراهم آوردن راحتی شما و خانواده در این خودروی خانوادگی گرد هم آمده‌اند.

ارزش خرید هیوندای النترا

باوجوداینکه هیوندای النترا در گرد هم آوردن انواع امکانات و تجهیزات در تمامی بخش‌ها بسیار موفق عمل کرده است، وجود رقبایی همچون تویوتا کرولا، رنو مگان و کیا سراتو عرصه را بر این خودروی زیبای خانوادگی تنگ کرده است. هیوندای النترا با ارائه یک طراحی زیبا، پیشرانه پرقدرت با درصد بازده بالا، ایمنی قابل‌قبول، فضای داخلی جادار و امکانات رفاهی تمام‌نشدنی می‌تواند نظر شما را به خود جلب کند. اما ممکن است هنگامی‌که پای معامله می‌روید و می‌خواهید برای خرید این خودرو چک بنویسید یا کارت بکشید، قیمت بالای هیوندای النترا شما را وادار به عقب‌نشینی کرده و حتی از خرید این خودرو منصرف کند.

مزایا و معایب هیوندای النترا

شاید بتوان قیمت بالای هیوندای النترا را تنها ایراد این زیباروی کره‌ای برشمرد. طراحان شرکت خودروسازی هیوندای نهایت تلاش خود را در طراحی یک خودروی همه‌چیزتمام به کار گرفته و الحق که موفق بوده‌اند. ظاهر زیبای هیوندای النترا اولین چیزی است که شما را به سمت این خودرو می‌کشاند. اما مزایای این خودرو تنها به زیبایی بیرونی ختم نشده و با جای دادن تجهیزات ایمنی و امکانات رفاهی بی‌نظیر درون کابین جادار خود می‌تواند به‌خوبی دل یک خریدار ایرانی را ببرد. هنگامی‌که پشت فرمان این خودرو می‌نشینید، تجربه سواری و هندلینگ بسیار خوب در کنار هماهنگی بی‌نظیر موتور و گیربکس می‌تواند چشم شما را بر روی قیمت ببندد و نام شما را به فهرست رانندگان هیوندای النترا بیفزاید. هیوندای النترا از آن دسته خودروهایی است که می‌تواند در پایان یک تجربه سواری لذت‌بخش، یک فروش راحت را نصیب شما کند زیرا افت قیمت بسیار کمی داشته و در بازار خودروهای کارکرده از جایگاه خوبی برخوردار است.

جمع‌بندی

هیوندای النترا از آن دسته خودروهایی است که چه در نسخه وارداتی و چه در نسخه مونتاژ شده کیفیت خوبی را برای شما به ارمغان می‌آورد. چراکه طراحان هیوندای با ارائه شش نسل از این خودرو به بازارهای جهانی کارکشته شده و توانسته‌اند گوی رقابت را از رقبای قدرتمند خود در شرکت‌های رنو، مزدا، تویوتا و کیا بربایند. درنهایت می‌توان گفت که اگر قیمت فاکتور مهمی در انتخاب خودرو برای شما محسوب نمی‌شود و گزینه‌هایی چون امکانات رفاهی، عملکرد فنی و تجهیزات ایمنی برای شما در اولویت است، پیشنهاد ما به شما هیوندای النترا است.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar