جدیدترین کانسپت بنتلی پیش نمایشی از خودروهای لوکس سال ۲۰۳۵ است + تصاویر

پنج شنبه 20 تیر 98 ساعت 16:18
جدیدترین کانسپت بنتلی پیش نمایشی از خودروهای لوکس سال 2035 است + تصاویر

شرکت بنتلی از جدیدترین خودروی کانسپت خود رونمایی کرده و همان طور که حدس می‌زنید، این خودرو بسیار جذاب، زیبا و لوکس می‌باشد. نام آن بنتلی EXP 100 GT بوده که در واقع به مناسبت یکصدمین سالگرد تأسیس شرکت طراحی شده و پیش نمایشی از خودرویی است که بنتلی می‌خواهد در سال ۲۰۳۵ وارد بازار کند. این خودروی تمام الکتریکی قابلیت خودران سطح ۵ داشته و با استفاده از مواد اولیه با کیفیت و یک طراحی چشم گیر ساخته شده است.

طراحی این خودرو فوق العاده خشن و تهاجمی است. بدنه فیبر کربنی و آلومینیومی آن با طول تقریباً ۶ متری بسیار بزرگ بوده و جالب این که، با این ابعاد بزرگ این خودرو فقط یک مدل کوپه دو در می‌باشد. اورهنگ جلو تقریباً حذف شده، ولی در بخش عقب پشت گلگیرها اورهنگ بزرگی را می‌توانیم ببینیم. چراغ‌های گرد جلو که به نوعی امضای شرکت می‌باشد در کنار جلوپنجره نورپردازی شده آن جلوه خاصی دارد. حتی لوگوی روی کاپوت نیز نورپردازی شده است. درهای خودرو به سبک مدل‌های لامبورگینی و اصطلاحاً قیچی مانند باز می‌شوند. در عقب، کانسپت EXP 100 GT به چراغ‌های عقب OLED مجهز شده است. رینگ‌های این خودرو به پنل های آیرودینامیک فعال مجهز شده‌اند و ظاهراً تایرهای پیرلی آن، حداقل از نظر مفهومی می‌توانند طرح و الگوی آج‌های خود را در شرایط رانندگی متفاوت تغییر بدهند.

جدیدترین کانسپت بنتلی پیش نمایشی از خودروهای لوکس سال 2035 است + تصاویر

زیر بدنه زیبا و جذاب آن یک پیشرانه تمام الکتریکی قرار دارد. این پیشرانه از چهار موتور الکتریکی که هر کدام روی یکی از چرخ‌ها قرار دارد تشکیل شده و بدن ترتیب، خودرو از قابلیت تقسیم گشتاور بسیار خوبی بهره می‌برد. خروجی کل گشتاور این پیشرانه بسیار زیاد و برابر با ۱۵۰۰ نیوتن متر است. بنتلی می‌گوید کانسپت EXP 100 GT می‌تواند صفر تا صد را زیر ۲.۵ ثانیه طی کند و حداکثر سرعت آن برابر با ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت است. پک باتری خودرو ظرفیت پیمایشی برابر با ۷۰۰ کیلومتر داشته و ۸۰ درصد ظرفیتش را می‌توان در ۱۵ دقیقه شارژ کرد. با این خودرو هم به صورت دستی و هم به صورت کاملاً خودران می‌توانید رانندگی کنید.

جدیدترین کانسپت بنتلی پیش نمایشی از خودروهای لوکس سال 2035 است + تصاویر

کانسپت EXP 100 GT به صورت طبیعی کابین فوق العاده لوکسی دارد. نوع ترکیب کابین را به گونه‌ای می‌توان تغییر داد که ظرفیت ۲ تا ۴ سرنشین را داشته باشد. در تزئین کابین از چوب ۵ هزار ساله استخراج شده از باتلاق‌ها استفاده شده است. تریم های پارچه‌ای آن از اپتیک‌های فیبر نوری بافته شده تا امکان ایجاد طرح‌های نورپردازی جذاب داخل کابین وجود داشته باشد. چرم به کار رفته داخل کابین از حیوانات تهیه نشده و در واقع به شیوه‌ای خاص به عنوان یکی از محصولات جانبی شراب سازی ساخته شده است. داخل کابین به میزان زیادی از کریستال هم استفاده شده است. سیستم هوش مصنوعی خودرو همواره در تلاش است تا آسایش و راحتی شما را حفظ کند و در همین راستا، به صورت لحظه‌ای حس و حال و همچنین اطلاعات بیومتریکی شما را بررسی می‌کند. این سیستم قادر به تنظیم میزان نور کابین، دما و دیگر موارد مختلف می‌باشد. یکی از قابلیت‌های جالب سیستم هوش مصنوعی کانسپت EXP 100 GT توانایی آن برای شبیه سازی شرایط نوری از سواری‌های قبلی می‌باشد. این خودرو همچنین یک عطر ویژه خود را دارد که ترکیبی از چوب و خزه بوده و می‌تواند در کابین پخش شود.

آیا یک بنتلی واقعی مانند این خودرو در سال ۲۰۳۵ وارد خط تولید خواهد شد؟ فقط گذر زمان می‌تواند همه چیز را ثابت کند. ما البته مطمئنیم که یک بنتلی های پرفورمنس الکتریکی با سیستم‌های کمکی رانندگی پیشرفته با امکانات و تجهیزات و کابین فوق العاده لوکس را زود یا دیر خواهیم دید. حتی ممکن است آن خودرو شبیه به این مدل کانسپت باشد. در مورد قابلیت خودران سطح ۵ و هوش مصنوعی پرزرق و برق، هنوز مطمئن نیستیم. حداقل فعلاً که بدون نیاز به کمک یک کامپیوتر می‌توانیم تنظیمات داخل کابین یک خودرو را خودمان انجام بدهیم!

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar