رونمایی از خودروی الکتریکی شرکت گوردون ماری دیزاین

چهارشنبه 23 بهمن 98 ساعت 17:49
رونمایی از خودروی الکتریکی شرکت گوردون ماری دیزاین

زمانی که نام گوردون ماری را می‌شنویم، بی اختیار ذهن ما به سمت خودروهای پرفورمنس می‌رود. این شرکت ماه دسامبر گذشته بود که از ابرخودروی جدید خود به نام T.50 رونمایی کرد و همه بی صبرانه منتظر ورود آن به بازار هستند. جالب این که گوردون ماری مدتی است وارد دنیای طراحی و ساخت خودروهای شهری کوچک الکتریکی خودران نیز شده است. تعجب کرده‌اید نه؟ اجازه بدهید جدیدترین خودروی این شرکت به نام Motiv را خدمت شما معرفی کنیم.

Motiv در اصل یک مدل چهار چرخ است که شرکت آن را به عنوان یک خودروی شهری تک سرنشین ساخته است. در طراحی و ساخت آن از تکنولوژی شرکت دلتا موتور اسپرت استفاده شده و با یک بار شارژ قادر است مسافتی تا حدوداً ۱۰۰ کیلومتر را با حداکثر سرعت ۶۵ کیلومتر بر ساعت طی کند. موتور الکتریکی ۲۶ اسب بخاری آن قدرت مورد نیازش را از پک باتری ۱۷.۳ کیلووات ساعتی مایع خنک تأمین کرده و می‌توانید ۲۰ تا ۸۰ درصد ظرفیت باتری آن را در ۴۰ دقیقه شارژ کنید.

رونمایی از خودروی الکتریکی شرکت گوردون ماری دیزاین

شرکت گوردون ماری در واقع شاسی و بدنه این خودرو را طراحی کرده است. جالب است بدانید جنس شاسی و سیستم تعلیق آن آلومینیومی بوده و پنل ها و درهایش از جنس کامپوزیت هستند. به همین دلیل است که وزن خودرو زیر ۵۰۰ کیلوگرم شده است. گوردون ماری در بیانیه خود در مورد این خودرو گفته: «Motiv پتانسیل این را دارد که آینده حمل و نقل را متحول کند. بهترین راه برای کاهش هزینه‌های یک خودرو و در عین حال افزایش راندمان انرژی آن کاهش وزن است. خودروی ما علاوه بر وزن کم ایمنی بسیار خوبی نیز دارد. در طراحی و ساخت Motiv ما از تکنولوژی‌های iStream خود استفاده کرده‌ایم تا یک بدنه بسیار سبک بسازیم. خودروی Motiv یک مدل کوچک، ایمن و با پرفورمنس خوب است که قطعاً در بازار حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت.»

بخش ایمنی در بیانیه گوردون ماری بسیار مهم است. برخلاف ابعاد بدنه بسیار کوچکش، Motiv با تمامی استانداردهای اجباری تصادف و ایمنی سازگاری دارد. شرکت گوردون ماری همچنین روی توانایی‌های خودران Motiv نیز تاکید زیادی دارد. هنوز چیزی اعلام نشده، ولی قطعاً برای این خودرو تکنولوژی خودران باید از شرکتی دیگر خریداری شود که در این زمینه تخصص دارد. به نظر می‌رسد شرکت در بازه‌ زمانی ۲ تا ۵ ساله می‌تواند خودروی Motiv را به تولید انبوه برساند.

رونمایی از خودروی الکتریکی شرکت گوردون ماری دیزاین

جالب‌ترین نکته در مورد Motiv که ما را به یاد ابرخودروها می‌اندازد بدون شک در گالوینگ آن است. می‌توان گفت طراحی در گالوینگ به گونه‌ای است که راحت‌ترین راه برای دسترسی سرنشین به داخل کابین را فراهم می‌کند. شرکت گوردون ماری می‌گوید خودروی خودران Motiv قادر است تنها در ۷.۵ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۶۰ کیلومتر بر ساعت برساند. نظر شما در مورد این خودرو چیست؟

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar