رونمایی از آئودی RS4 آوانت مدل ۲۰۲۰ به عنوان استیشن جذاب آلمان‌ها

پنج شنبه 11 مهر 98 ساعت 15:36
رونمایی از آئودی RS4 آوانت مدل 2020 به عنوان استیشن جذاب آلمان‌ها

آئودی اسپرت این روزها بسیار فعال شده است. با رونمایی از خودروی آئودی RS4 آوانت مدل ۲۰۲۰، این شرکت در واقع پنجمین مدل جدید یا به روز شده خود را طی فقط چند هفته اخیر معرفی کرده است. این مدل استیشن قدرتمند برخی تغییرات ظاهری جزئی و تکنولوژی‌هایی جدیدتر داخل کابین خود دارد، ولی مشخصات فنی آن در مقایسه با مدل قبلی دست نخورده باقی مانده است.

تغییرات ظاهری خودرو صرفاً روی بخش جلو متمرکز می‌باشد. به عنوان مثال، RS4 آوانت جدید در بخش جلوی خود کم‌تر از تزئینات کرومی استفاده کرده و ظاهر تیره‌تر آن حس و حال مسابقه‌ای‌تری به خودرو بخشیده است. جلوپنجره آن اکنون پهن‌تر شده و به وسیله دریچه‌های ورودی هوای باریکی که از مدل کواترو کوپه دهه ۸۰ میلادی الهام گرفته شده از کاپوت جدا می‌شود. این طراحی جذاب به چراغ‌های جلو و دیگر دریچه‌های ورودی هوا نیز ادامه پیدا کرده است.

سرنشین‌های جلو روبروی یک صفحه نمایش سیستم اطلاعات سرگرمی ۱۰.۱ اینچی قرار می‌گیرند. این سیستم در واقع نسخه تک صفحه کاک پیت MMI Touch Response است که در مدل‌های بزرگ‌تر مانند A6 یا Q8 قبلاً آن را دیده بودیم. به لطف برخی تغییرات گرافیکی، RS4 آوانت خود را از دو مدل A4 و S4 متمایز می‌کند.

رونمایی از آئودی RS4 آوانت مدل 2020 به عنوان استیشن جذاب آلمان‌ها

همان طور که گفتیم، آئودی دستی به سر و روی موتور این خودرو نکشیده است. قدرت مورد نیاز خودرو همچنان از همان موتور شش سیلندر خورجینی ۲.۹ لیتری توربو دوقلو با ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور تأمین می‌شود. حداکثر گشتاور این خودرو از ۱۹۰۰ تا ۵۰۰۰ دور در دقیقه در اختیار شما خواهد بود. این موتور در کنار یک گیربکس هشت دنده اتومات شتاب صفر تا صدی معادل ۴.۱ ثانیه را برای RS4 آوانت به ارمغان آورده‌اند. در صورت انتخاب پکیج RS Dynamic حداکثر سرعت این خودرو معادل ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. این استیشن جدید آئودی مانند دیگر مدل‌های استیشن پرفورمنس شرکت که از سال ۱۹۹۱ در بازار حضور دارند به سیستم دو دیفرانسیل کواترو مجهز شده است.

رونمایی از آئودی RS4 آوانت مدل 2020 به عنوان استیشن جذاب آلمان‌ها

فروش آئودی RS4 آوانت مدل ۲۰۲۰ در بازارهای اروپایی منتخب آغاز شده است. قیمت این خودرو از ۸۱ هزار و ۴۰۰ یورو یا تقریباً ۸۹ هزار دلار شروع می‌شود. تحویل نمونه‌های فروخته شده از اواخر سال جاری میلادی شروع خواهد شد. ظاهراً قرار نیست این خودرو وارد بازار آمریکا شود. اتوبلاگ این موضوع را به نقل از یکی از سخنگوهای شرکت آئودی آمریکا تأیید کرده است.

آئودی RS4 آوانت بعد از نسل چهارم RS6 آوانت، نسل دوم RS7 اسپرت بک و دو نسخه RS Q3 جزء جدیدترین مدل‌های پرفورمنس این شرکت محسوب می‌شود که البته هیچ کدام قرار نیست در آمریکا فروخته شوند. آئودی اسپرت قول رونمایی شش خودرو در سال ۲۰۱۹ را داده بود که با این اوصاف، باید منتظر یک خودروی دیگر همچنان بمانیم. به احتمال زیاد خودروی نهایی آئودی RS Q8 خواهد بود.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar